آلودگی هوا، ضرورت استفاده از ماسک را دو چندان کرده است

فروردین 23, 1401
172 بازدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: آلودگی هوا، ضرورت استفاده از ماسک را دو چندان کرده است اراک–پایگاه خبری چشم براه: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهتر است برای کاهش خطرات کرونا و آلودگی هوا، از ماسک استفاده کنیم. به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

آلودگی هوا، ضرورت استفاده از ماسک را دو چندان کرده است

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهتر است برای کاهش خطرات کرونا و آلودگی هوا، از ماسک استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، سید محمد جمالیان اطهار کرد: برای حفاظت از سلامتی و عدم ابتلاء به کرونا و مصون ماندن از آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن، زدن ماسک و البته ماندن در منزل را توصیه می کنیم.
وی افزود: متاسفانه همانطور که پیش بینی می شد، عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز باعث افزایشی شدن آمار کرونا در روزهای اخیر شده که نهایتا تا دو هفته دیگر بروز خواهند کرد و پیش بینی می کنیم تعداد مرگ و میرها تا دو هفته آتی افزایشی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت آموزشی و بازگشت به روال قبل، تاکید کرد: در این زمینه نظارت خانواده ها به روی فرزندان باید چند برابر باشد که متاسفانه شاهد کاهش حساسیت بروی سلامت فرزندان و میزان نظارت ها هستیم که عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

جمالیان در ادامه به وضعیت کرونایی استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان های قرمز (اراک، آشتیان، تفرش، شازند و فراهان) میزان بستری ها افزایی بوده و در سایر شهرستان ها نیز نسبتا سیر افزایشی را داشته که برای جلوگیری از این روند افزایشی باید ضمن جدی تر گرفتن بیماری و دوری از هرگونه عادی انگاری و رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی، چرخه واکسیناسیون را نیز تکمیل کرد.