آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در استان مرکزی

آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در استان مرکزی
آبان 14, 1400
432 بازدید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان مرکزی: آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در استان مرکزی اراک– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در آستانه آغاز طرح راهداری زمستانی این استان خبر داد. […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان مرکزی:
آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در استان مرکزی

اراک– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آمادگی ۵۴ اکیپ راهداری و ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در آستانه آغاز طرح راهداری زمستانی این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ مهرداد جهانی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی به استان مرکزی؛ ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار با تجهیزات کامل در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: پیرو اطلاعیه و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور و با توجه به بارش‌های پيش رو، از آمادگی کامل اکیپ‌های مستقر در راهدارخانه ها و گشت‌های سیار راهداری و ترابری در سراسر محورهای مواصلاتی استان در آمادگی کامل هستند.
وی با اشاره: به پیش بینی ورود سامانه بارشی به استان مرکزی، ضمن اعلام آماده باش کامل نیروهای راهداری، از تجهیز ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: راهدارخانه ها از لحاظ ارائه خدمات اسکان برای مسافرین در راه مانده از آمادگی لازم برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: با استقرار ماشین آلات راهداری و دستگاههای مکانیزه برفروبی و ذخیره نمک و شن مورد نیاز در راهدارخانه ها، امید آن می‌رود مشکلی درخصوص برقراری ترددی ایمن در محورها نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: ضمن تمهیدات بعمل آمده، به کاربران راهها توصیه می شود: ضمن صرف نظر از سفرهای غیر ضروری، در صورت اقدام به سفر حتما از سلامت فنی اتومبیل خود مطمئن گشته و تجهیزات ایمنی و گرمایشی مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند و در نهایت حتما هنگام بارش برف و یخبندان از زنجیر چرخ استفاده نمایند.

جهانی در ادامه از مردم خواست تا قبل از اقدام به سفرهای برون شهری، حتما جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راهها، از طریق شماره گیری تلفن گویا و ۲۴ ساعته ۱۴۱ و یا اپلیکیشن موبایلی سامانه ۱۴۱ بهره بگیرند و حتی الامکان در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیر ضروری و شبانه پرهیز کنند.

وی با اشاره به آماده باش بیش از ۳۸۰ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در قالب ۵۴ اکیپ راهداری افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی علاوه بر استفاده از تجهیزات و پتانسیل پرسنل سازمانی، از ظرفیت بخش خصوصی بویژه در نگهداری از راه های روستایی و فرعی نیز استفاده می‌کند تا آنگونه که شایسته هم استانی های عزیز است در مقوله خدمت رسانی به رسالت سازمانی مان عمل کرده باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی؛ خاطرنشان کرد: راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با تمام توان عملیاتی و تجهیزاتی می کوشند تا کاربران جاده ها بسلامت از محورهای تحت پوشش حوزه استحفاظی عبور کنند، لذا برای حمایت از این عزیزان از هموطنان عزیز خواستاریم تا با رعایت بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی بویژه رعایت مواردی از جمله سرعت مطمئنه، عدم تغییر ناگهانی مسیر، اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، رعایت فاصله طولی مناسب، استفاده از زنجیرچرخ و… ما را یاری کنند.