افزایش جانباختگان کرونای در استان مرکزی زنگ خطر را به صدا درآورد/ کرونا جان ۳۲ هم استانی را در هفته چهارم گرفت

اسفند 1, 1400
340 بازدید

افزایش جانباختگان کرونای در استان مرکزی زنگ خطر را به صدا درآورد/ کرونا جان ۳۲ هم استانی را در هفته چهارم گرفت   اراک– معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تعداد جان باختگان کرونای استان مرکزی در هفته چهارم نسبت به هفته سوم افزایش یافته است. که جای نگرانی دارد. به گزارش خبرنگار […]

افزایش جانباختگان کرونای در استان مرکزی زنگ خطر را به صدا درآورد/ کرونا جان ۳۲ هم استانی را در هفته چهارم گرفت

 

اراک– معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تعداد جان باختگان کرونای استان مرکزی در هفته چهارم نسبت به هفته سوم افزایش یافته است. که جای نگرانی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ علی علیمحمدی اظهار کرد: تعداد جان باختگان کرونایی در استان در هفته چهارم نسبت هفته سوم، افزایش نگران کننده یافته است.
وی افزود: ۲۶ نفر در هفته سوم بهمن ماه به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که تعداد این افراد در هفته چهارم بهمن ماه به ۳۲ نفر رسیده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۷۴ بیمار کووید ۱۹ در هفته سوم بهمن ماه به صورت سرپایی از مراکز درمانی استان مرکزی خدمات درمانی دریافت کردند که تعداد این افراد با کاهش ۴۵ درصدی به سه هزار و ۶۴۸ بیمار در هفته چهارم بهمن ماه رسیده‌ است.

وی تاکید کرد: ۳۸۴ نفر در هفته سوم بهمن ماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که تعداد این افراد با افزایش سه درصدی به ۳۹۷ نفر در هفته چهارم بهمن ماه رسیده‌ است.

علیمحمدی گفت: میزان فوتی‌ها و بستری در پیک ششم ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به پیک‌های قبلی روند کاهشی داشته‌ که این مهم نشان از تاثیر تزریق واکسن کرونا در استان بوده‌ است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه آمار بالای ابتلا و بستری کودکان در موج ششم و البته تاثیر و اصرار پزشکان بر واکسیناسیون کودکان از هم استانی های عزیز به خصوص والدینی که کودکان زیر ۹ سال دارند، می خواهیم نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود هر چه سریعتر تصمیم گیری و اقدام کنند.