افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی مرکزی نسبت به بازه زمانی پارسال /ثبت ۷۲ میلیون تردد در راه‌های استان مرکزی

تیر 6, 1401
134 بازدید

درسه ماه نخست امسال ؛ افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی مرکزی نسبت به بازه زمانی پارسال /ثبت ۷۲ میلیون تردد در راه‌های استان مرکزی   اراک–پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، از افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال نسبت به بازه […]

درسه ماه نخست امسال ؛

افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی مرکزی نسبت به بازه زمانی پارسال /ثبت ۷۲ میلیون تردد در راه‌های استان مرکزی

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، از افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال نسبت به بازه زمانی پارسال خبر داد و گفت: درهمین راستابالغ بر ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد انواع خودرو در راه‌های استان مرکزی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد توسط ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین در راه‌های شریانی استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای طی ماه‌های اخیر، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته و بعبارتی حکایت از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، سال گذشته سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان ۲۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد تقلیل یافته است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه به استان وارد و ۱۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۰۸ وسیله از استان خارج شده که به ترتیب رشد ۳۷ و ۳۸ درصدی را در پی داشته است.

جهانی با تحلیل ترددهای ثبت شده در شبکه راه‌های استان گفت: استان مرکزی از لحاظ میزان ترددهای بین استانی، پس از استان‌های تهران و البرز، رتبه سوم کشوری را بخود اختصاص داده و از لحاظ مجموع ترددهای ثبت شده در تمامی راههای شریانی، از یازدهمین جایگاه در کشور برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: در سه ماهه اول امسال بیش از هفت میلیون و سه هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه به مرکز استان وارد و هفت میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۰ وسیله از آن خارج شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از افزایش ۳۰ و ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به نصب و راه اندازی ۲۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان و تجهیز آن ها به سیستم محاسبه میانگین سرعت در سال گذشته اظهار داشت: متاسفانه همچنان میانگین سرعت ثبت شده در راه‌های استان مرکزی ۱۱ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاست.

به گفته جهانی یکی از عمده دلایل بالا بودن میزان میانگین سرعت در راه‌های استان، سهم بالای راه‌های اصلی و شریانی استان مرکزی از جاده‌های بزرگراهی و آزادراهی در کشور است.

جهانی محورهای «اراک – سلفچگان»، «اراک – بروجرد» و «آزادراه ساوه – سلفچگان» را سه محور پرتردد استان در سه ماهه اول سال جاری عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی تردد در این محورها به ترتیب در تاریخ های ۱۴ فروردین ماه، ۱۲ خرداد ماه و ۱۶ خرداد ماه صورت گرفته است.