بارش برف در محورهای مواصلاتی استان مرکزی آغاز شد

بهمن 12, 1400
532 بازدید

بارش برف در محورهای مواصلاتی استان مرکزی آغاز شد اراک– مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: با شروع بارش برف در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان های اراک و شازند عملیات برف روبی و نمک پاشی آغاز شد. عشایری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چشم براه […]

بارش برف در محورهای مواصلاتی استان مرکزی آغاز شد

اراک– مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: با شروع بارش برف در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان های اراک و شازند عملیات برف روبی و نمک پاشی آغاز شد.

عشایری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چشم براه اظهار کرد: در همین راستا عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای توره –بروجرد( محدوده گردنه زالیان) و شازند– ازنا (محدوده گرده قاقان) توسط راهداران در حال انجام و سایر محورها ماشین‌آلات راهداری مستقر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به نفوذ سامانه بارشی جدید به استان مرکزی و شروع بارش برف و باران در سطح راه‌ها و کاهش قابل ملاحظه دما بویژه در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر که می‌تواند موجب لغزندگی سطح جاده شود، موارد زیر توصیه می‌شود:

عشایر ی خاطرنشان کرد: کاربران محترم جاده‌ای که قصد تردد از راه‌های استان مرکزی را دارند، حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی تمامی راه‌های کشور اطلاعات لازم را کسب و سپس اقدام به سفر نمایند.

وی اضافه کرد: به خاطر داشته باشید اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ، پوشاک گرم، مواد غذایی خشک و…، پر بودن باک خودرو می‌تواند در سفرهای ضروری در فصل زمستان، نجات بخش شما باشد.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با داشتن ۳۵ راهدارخانه‌ ثابت و سیار در شبکه راه‌های ارتباطی استان، آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده را دارا می‌باشد. گفتنی است برای اطلاع از موقعیت مکانی آن‌ها می‌توانید از اپلیکیشن ۱۴۱ استفاده نموده یا با شماره تلفن شبانه روزی ۱۴۱ تماس حاصل نمایید.

توصیه آخر: لطفاً به هشدارهای هواشناسی، پلیس راه و راهداری درخصوص وضعیت راه‌ها توجه ویژه‌ای داشته و از هرگونه سفرهای غیرضروری و شبانه خودداری کنید و حتی‌الامکان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای داشتن سفری ایمن استفاده نمایید.