بیش از ۴۰ کشور جهان از محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی بهره مند شدند

بیش از ۴۰ کشور جهان از محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی بهره مند شدند
بهمن 26, 1400
336 بازدید

مدیرعامل پتروشیمی شازند: بیش از ۴۰ کشور جهان از محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی بهره مند شدند اراک– مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات این شرکت نیز در سال جاری هدف‌گذاری شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

مدیرعامل پتروشیمی شازند:

بیش از ۴۰ کشور جهان از محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی بهره مند شدند

اراک– مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: محصولات پتروشیمی شازند استان مرکزی به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات این شرکت نیز در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ ابراهیم ولدخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها استان مرکزی؛ با بیان اینکه تا پایان دی ماه سال جاری از میزان صادرات هدف گذاری شده بالغ بر دویست و هفتاد میلیون دلار معادل ۹۰ درصد از برنامه های پیش بینی شده تحقق یافته است؛ اظهار کرد: محصولات پتروشیمی به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود. اما در شرایط کنونی بازار آسیای میانه به طور کامل در اختیار این مجموعه است و علاوه بر آن محموله‌های این مجموعه نیز به کشور روسیه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه؛ فروش پتروشیمی شازند در سال جاری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است؛ افزود: بیش از ۵۰ درصد میزان فروش در داخل کشور بوده و بیش از پنج هزار واحد پایین دستی داخلی نیز محصولات این شرکت را خریداری کرده‌اند.

مدیر عامل پتروشیمی شازند میزان تولیدات این شرکت در سال جاری را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: خوراک روزانه این شرکت بیش از سه هزار تن است که با توجه به نوسانات نرخ ارز مشکلات بسیاری در تامین آن وجود دارد.

ولدخانی تصریح کرد: تعمیر، نگهداری و فراهم کردن قطعات مجموعه پتروشیمی شازند که از تکنولوژی پیشرفته خارجی است، یکی از مشکلات عمده این واحد است اما با تلاش‌های شبانه‌روزی مهندسان و تکنسین‌های این مجموعه تا کنون ۲۵ میلیون دلار از قطعات بسیار حساس با توان داخلی بومی‌سازی شده و سال ۹۸ نیز برای اولین بار بدون حضور شرکت‌های خارجی این مجموعه اوورهال شد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات پتروشیمی ۲ بار به بورس ارائه می‌شود و اگر مشتری نداشته باشد اجازه صادرات پیدا خواهیم کرد و اکنون بازار اوراسیا در اختیار ماست و به روسیه، سوریه و حتی کشورهای اروپایی صادرات انجام می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی شازند گفت: این واحد تولیدی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی همواره پیشگام بوده و در سال‌جاری ۶۷۰ نفر جذب کرده که ۴۰۰ نفر آن به شکل قراردادی و ۲۰۰ نفر به شکل روزمزدی بوده است.

گفتنی است؛ پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره‌برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.