بیش از ۵۹درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز اول واکسن رادریافت کردند

بیش از ۵۹درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز اول واکسن رادریافت کردند
شهریور 31, 1400
401 بازدید

  اراک–رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۵۹ در صد جمعیت استان جمعیت هدف استان مرکزی دز اول واکسن خودرا دیافت کردند. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید محمد جمالیان در نشست با رئیس کمیته کشوری اپیدمی میولوژی وتیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت اظهارکرد: ۶۳۰ هزار و ۶۶ نفر(بیش […]

 

اراک–رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۵۹ در صد جمعیت استان جمعیت هدف استان مرکزی دز اول واکسن خودرا دیافت کردند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید محمد جمالیان در نشست با رئیس کمیته کشوری اپیدمی میولوژی وتیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت اظهارکرد: ۶۳۰ هزار و ۶۶ نفر(بیش از ۵۹درصد) در استان دز اول و ۳۰۲ هزار و ۳۳۰نفر هم هر دو دز واکسن خود را تزریق کرده اند.

وی افزود : استان مرکزی پیک پنجم را با تلاش و برنامه ریزی هایی که از قبل تدوین شده بود،پشت سر گذاشت و در بسیاری از فاکتورها از میانگین کشوری عملکرد بهتری داشت.

جمالیان خاطر نشان کرد: سرعت خوب واکسیناسیون، تامین به موقع دارو، تجربه ی کادر درمان، افزایش تعداد تخت، تامین زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز و غیره از مهمترین دلایلی بود که توانستیم موج پنجم را با تعداد خسارات کمتری نسبت به سایر استان ها بگذرانیم.

وی اضافه کرد : به طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر را واکسینه می کردیم که متاسفانه از دیروز میزان مراجعین به مراکز تجمیعی بسیار کاهش یافته است.

جمالیان خاطر نشان کرد : ۱۱۰ هزار و۷۲۸ تست سریع گرفته شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۶۴ مورد (۲۰ درصد موارد)مثبت اعلام شده که میانگین استانی حدود ۲۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود : همچنین از ۷۵ هزار و ۲۰۴ مورد مورد مثبت شناسایی شده ۱۹۳۳ مورد فوتی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک(به غیر دانشکده های ساوه و خمین) به ثبت رسسیده است.

وی یادآور شد : پیک پنجم از اواخر خرداد ماه سال جاری شروع و در تیر ماه به اوج خود رسید و از هفته ی سوم شهریور وارد شیب نزولی در استان شدیم.

جمالیان گفت: افراد ۳۰ تا ۳۹ سال بیشترین ابتلا را داشته اند، همچنین بیشترین فوت به طور میانگین به خصوص در موج پنجم بین ۵۰ تا ۵۹سال را داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود : ۴۹ درصد خانم ها و ۵۱ درصد آقایان مبتلا و در فوت ۵۵ درصد آقایان و ۴۵ درصد هم خانم ها فوت شده اند،که ۱۳ درصد موارد مثبت شناخته شده و ۵۴درصد فوتی ها بیماری زمینه ای از جمله فشار خون،دیابت و بیماران قلبی و عروقی،بیماران ریوی و بیماران مزمن عصبی،بیماران کلیوی و سرطان داشتند.

برچسب‌ها:, , ,