تصویب ۱۸ پروژه گردشگری استان مرکزی در کار گروه گردشگری

مرداد 12, 1401
120 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد ؛ تصویب ۱۸ پروژه گردشگری استان مرکزی در کار گروه گردشگری   اراک–پایگاه خبری چشم براه: مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب ۱۸ پروژه گردشگری نخستین جلسه گارگروه گردشگری استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، […]

مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد ؛

تصویب ۱۸ پروژه گردشگری استان مرکزی در کار گروه گردشگری

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب ۱۸ پروژه گردشگری نخستین جلسه گارگروه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان، در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به بررسی ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، گفت: ۱۸ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۸۵۵ میلیارد تومان و اشتغال پیش‌بینی شده ۷۸۱ نفر در جلسه مطرح و تمامی طرح ها مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه کارگروه گردشگری استان با ۲۱ دستور، درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری شامل احداث سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بومگردی، محوطه گردشگری مورد بررسی اعضا جلسه قرار گرفت که با طرح‌های شهرستانهای خنداب (دو طرح)، کمیجان (یک طرح)، شازند (یک طرح)، محلات (یک طرح ) و ساوه(یک طرح)، دلیجان(سه طرح)، اراک(چهار طرح)، خمین (دو طرح)، تفرش(سه طرح) موافقت شد.

مرزبان ادامه داد: ۱۶ نفر از متقاضیان متقاضی تاسیسات گردشگری با املاک شخصی خود هستند و ۲ نفر از متقاضیان درخواست اراضی ملی دارند که تمامی درخواست ها در جلسه مصوب شد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند، البته نکته حایز اهمیت در اجرای این پروژه‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید حتما در روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال ساماندهی این طرح‌ها هستیم گفت: با مطرح کردن این طرح‌ها در جلسات کار گروه گردشگری به دنبال محدود کردن طرح‌ها نیستم و هدف از بررسی آنها ساماندهی طرح‌ها با دستگاههای ذیربط است.