توجه نکردن به زیرساخت‌های آموزشی در مناطق جدیدالتاسیس نگران کننده است

اردیبهشت 1, 1401
113 بازدید

گلایه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛ توجه نکردن به زیرساخت‌های آموزشی در مناطق جدیدالتاسیس نگران کننده است اراک– پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه شهرداری های استان مرکزی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت کرد که تنها ۳۰ میلیارد ریال از آن را به اداره […]

گلایه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛

توجه نکردن به زیرساخت‌های آموزشی در مناطق جدیدالتاسیس نگران کننده است

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه شهرداری های استان مرکزی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت کرد که تنها ۳۰ میلیارد ریال از آن را به اداره کل آموزش و پرورش پرداخت کردند، گفت: بر اساس قانون به ازای هر ۲۰۰ واحد مجوز ساخت مسکن یک فضای آموزشی باید برای آموزش و پرورش ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ احمد نوازنی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک؛ ضمن گلایه از عدم توجه به این مهم؛ افزود: اکنون ۳۰۰ واحد در بلوار شهید جهان پناه شهرستان اراک ساخته شده؛ و متاسفانه زمینی برای ساخت مدرسه اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کوی کوثر اراک ساخته شده و تنها یک مدرسه غیر انتفاعی در این منطقه پیش‌بینی و ساخته شده است.

وی تصریح کردخ: انتظار می رود شهرداری اراک در هنگام صدور مجوز ساخت مسکن؛ ساخت مدرسه در این مجوزها دیده شود و در دستور کار خود قرار دهند.