توصیه های ویژه رانندگی در هنگام وقوع سیل

مرداد 8, 1401
148 بازدید

رئیس پلیس راه استان مرکزی: توصیه های ویژه رانندگی در هنگام وقوع سیل   اراک–پایگاه خبری چشم براه: رئیس پلیس راه استان مرکزی باتوجه به شرایط جوی پیش‌رو واحتمال وقوع سیل و سیلاب نکاتی را ویژه رانندگی در هنگام وقوع سیل، به شرح زیر ، به رانندگان ، توصیه کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس پلیس راه استان مرکزی:

توصیه های ویژه رانندگی در هنگام وقوع سیل

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
رئیس پلیس راه استان مرکزی باتوجه به شرایط جوی پیش‌رو واحتمال وقوع سیل و سیلاب نکاتی را ویژه رانندگی در هنگام وقوع سیل، به شرح زیر ، به رانندگان ، توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، سرهنگ محمدپورشمس در این توصیه ها اعلام کرد: در منطقه سیل زده رانندگی نکنید . اگر سیل اطراف خودروی شما فرا گرفته است ، خودرو را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و گرنه جریان سیل شما و خودرویتان را خیلی سریع با خود می برد .

وی ادامه داد: در بیشتر خودروها ارتفاع پانزده سانتی متر آب می تواند به کف خودرو برسد و کنترل آن را مختل نماید و یا حتی باعث توقف حرکت آن شود .

پورشمس اضافه کرد: خودرو وسیله نقلیه ، محل امنی در مقابل سیل نمی باشد ،اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرو رفتن در آب یا گل ) از حرکت ایستاد فورا” آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید .ارتفاع آب در حد سی سانتیمتر ، بیشتر خودروها را شناور می کند .
شصت سانتیمتر آب در حال حرکت ، می تواند هر خودرویی را شناور سازد .
در صورت بالا آمدن سطح آب ، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید.
در هنگام رانندگی مراقب شیب ها و پیچ های جاده باشید ، با دنده سنگین حرکت کنید .