جذب ۲۱۶ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد به بازار کار 

آبان 1, 1401
137 بازدید

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مرکزی:  جذب ۲۱۶ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد به بازار کار     اراک– پایگاه خبری چشم‌براه: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی از اشتغال به کار ۲۱۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد حمایتی و مردمی از طریق حوزه کاریابی در نیمه نخست سال جاری خبر داد […]

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مرکزی:

 جذب ۲۱۶ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد به بازار کار

 

 

اراک– پایگاه خبری چشم‌براه:

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی از اشتغال به کار ۲۱۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد حمایتی و مردمی از طریق حوزه کاریابی در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این روند با تعامل با کارفرمایان در بخش تولید و خدمات تحقق یافت.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، محمد فراهانی منش ضمن بیان اینکه، یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد ، انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود، افزود: به نحوی که افزایش حجم این گونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

وی اظهار کرد: درنیمه نخست سال‌جاری تعداد ۲۱۶ مورد کاریابی مددجویان تحت حمایت با بیمه در تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی وخدمات انجام شده است.

وی اضافه کرد: هدف این فعالیت‌ها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل جهت بهبود رفاه خانواده های تحت حمایت است، بنابراین بررسی میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغال‌زای کمیته امداد می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری در کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

فراهانی منش با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است، گفت: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می‌شود.

وی بیان کرد: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.