حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کاهش بار نیروگاه شازند قابل اجراست

حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کاهش بار نیروگاه شازند قابل اجراست
اسفند 2, 1400
394 بازدید

استاندار مرکزی: حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کاهش بار نیروگاه شازند قابل اجراست اراک–حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کم شدن بار نیروگاه شازند قابل برنامه ریزی و اجرا است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ استاندار مرکزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل برق منطقه ای باختر که به صورت […]

استاندار مرکزی:

حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کاهش بار نیروگاه شازند قابل اجراست

اراک–حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده با هدف کم شدن بار نیروگاه شازند قابل برنامه ریزی و اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ استاندار مرکزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل برق منطقه ای باختر که به صورت ویدیو کنفرانس در برگزار شد؛ با بیان مطالب بالا گفت: می‌توانست این نیروگاه در مکان مناسب تر احداث شود. حال که این اتفاق افتاده است لازم است کاهش بار نیروگاه شازند در دستور کار قرار گیرد.
مخلص الائمه با اشاره به اینکه؛ نیروگاه شازند منشاء مشکلات عدیده‌ای به ویژه در ایام سرد سال برای شهرستان های اراک و شازند شده است، افزود: تاکید داریم کاهش بار نیروگاه شازند در دستور کار قرار گیرد و وزارت نیرو لازم است چند کار اجرا کند.
استاندار مرکزی ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده در مقیاس کوچک برق می‌تواند به این امر کمک کند. تا کنون استان مرکزی در اولویت توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک و پراکنده نبوده است.
وی اظهار داشت: محور دیگر توسعه برق تجدیدپذیر است و اکنون بزرگترین کارخانه تجهیزات خورشیدی در استان مرکزی و در خمین برپا شده و به زودی به ظرفیت بالایی نیز می‌رسد.

استاندار مرکزی گفت: برخی اعلام آمادگی کرده‌اند تا حدود ۵۰۰ مگاوات برق در منطقه دیگر استان مرکزی راه‌اندازی کنند و منابع مالی را می‌توانیم از وزارت نفت تأمین کنیم به شرط آنکه وزارت نیرو متعهد شود اگر افزایشی به ظرفیت تولید برق استان آمد، این بار از شازند کم شود.
گفتنی است در این آیین از زحمات فرهاد شبیهی مدیر عامل پیشین تجلیل و مجتبی داوودآبادی به عنوان مدیرعامل جدید برق منطقه ای باختر معرفی شد.