دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود می‌شود/ رقم اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به ۱۷۰ دستگاه افزایش می یابد

دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود می‌شود/ رقم اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به ۱۷۰ دستگاه افزایش می یابد
خرداد 8, 1401
118 بازدید

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک: ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود می‌شود/ رقم اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به ۱۷۰ دستگاه افزایش می یابد   اراک– پایگاه خبری چشم براه: معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک ضمن بیان اینکه ۳۰ دستگاه اتوبوس […]

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک:

۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود می‌شود/ رقم اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به ۱۷۰ دستگاه افزایش می یابد

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک ضمن بیان اینکه ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده به زودی به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک اضافه خواهد شد، گفت: به دلایل مختلف مدیریت شهری قصد واگذاری اتوبوس های خریداری شده را به بخش خصوصی ندارد و مدیریت آن برعهده مجموعه شهردار ی است.

به گزارش پایگاه خبری چشم‌به‌راه، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، حجت الله مرادی با اشاره به اینکه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ناوگان اتوبوسرانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تخصیص یافت، افزود: بر اساس این بودجه تخصیص یافته پیش بینی شده هر ماه یک دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی شهر اضافه شود.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه سال گذشته ۳۰ دستگاه اتوبوس برای شهر اراک خریداری شد؛ اما در حال حاضر تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری است زیرا اتوبوس های خریداری شده در مرحله شماره گذاری و پلاک بندی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ما موفق به دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر اراک برای جذب رانندگان شدیم و در حال تنظیم فراخوان برای اعلان عمومی هستیم تا با عقد قرارداد با یک شرکت به استخدام رانندگان بپردازیم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک، اظهار داشت: در حال پیگیری هستیم تا ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده، هر چه زودتر به سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شود تا مردم در سال جدید ترددهای درون‌شهری خود را با سهولت و کیفیت بیشتری انجام دهند، علاوه بر این ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهر نیز برای بازسازی به تهران فرستاده شده‌اند.

مرادی تصریح کرد: وزارت کشور سهمیه‌ای را برای بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در نظر گرفته بود که طبق آن دولت ۸۰ درصد از هزینه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت خواهد کرد و ما از معدود شهرهایی بودیم که موفق به تأمین ۲۰ درصد باقی مانده شدیم و با واریز رقمی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در صدد هستیم تا پایان سال به تدریج ۵۰ دستگاه اتوبوس را وارد سیستم حمل‌ونقل شهری کنیم.

وی افزود: تعداد اتوبوس‌های شهر تا پایان سال از ۸۰ به حدود ۱۷۰ خواهد رسید و از این طریق نیاز شهر در سیستم حمل‌ونقل شهری برطرف خواهد شد و فاصله زمانی سفر کاهش خواهد یافت.

مرادی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در نیمه نخست سال و قبل از بازگشایی مدارس در مهرماه این اقدام را اجرایی کنیم تا با تردد دانش‌آموزان و افزایش استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر در نیمه دوم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.