روستای «انجدان» اراک میزبان جشنواره سنگ نوردی

اردیبهشت 11, 1401
458 بازدید

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛ روستای «انجدان» اراک میزبان جشنواره سنگ نوردی   اراک–پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از میزبانی روستای «انجدان» اراک برای جشنواره سنگ نوردی استان مرکزی خبرداد. به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث […]

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

روستای «انجدان» اراک میزبان جشنواره سنگ نوردی

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از میزبانی روستای «انجدان» اراک برای جشنواره سنگ نوردی استان مرکزی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان با اشاره به اینکه این جشنواره ازسیزدهم ماه جاری آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد گفت: این رویداد پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهایی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود تاثیر مثبتی در توسعه گردشگری ورزشی را موجب می‎شود.

وی افزود: روستای «انجدان» با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط کشور قرار می گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالابردن انگیزه ساکنان آن در نگه داشتن میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.

مرزبان با اشاره به دلیل انتخاب روستای «انجدان»؛ به عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند صخره‌های روستای «انجدان»، دیواره و قله لجور در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند است. اما دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است. این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول و ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه گردشگری ورزشی سنگ‌نوردی در شهرستان اراک شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، ضمن دعوت از جوانان و علاقه‌مندان به گردشگری ورزشی برای شركت در اين جشنواره گفت: این جشنواره به خاطر جلوگيری از شيوع كرونا، متأسفانه دو سال تعطيل شد، اما امسال به فضل خدا و با همکاری دهياری، اين دو سال را جبران و جشنواره را با شكوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.