سيد مهدي مقدسي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي:

سيد مهدي مقدسي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي:
خرداد 24, 1400
824 بازدید

  سيد مهدي مقدسي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي: بايد قراردادهاي موقت کارگران تبديل به قرارداد دائم شوند   نماينده مردم اراک،کميجان و‌ خنداب در نشست علني مجلس شوراي اسلامي گفت: از سفر نخست وزير پاکستان به ايران استقبال مي کنيم، جمهوري اسلامي همواره به دنبال تنش‌زدايي بوده و انتظار مي رود که عربستان […]

 

سيد مهدي مقدسي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي:

بايد قراردادهاي موقت کارگران تبديل به قرارداد دائم شوند

 

نماينده مردم اراک،کميجان و‌ خنداب در نشست علني مجلس شوراي اسلامي گفت: از سفر نخست وزير پاکستان به ايران استقبال مي کنيم، جمهوري اسلامي همواره به دنبال تنش‌زدايي بوده و انتظار مي رود که عربستان هم با اتخاذ اين سياست مسيري را طي کند که آرامش به منطقه بازگردد.

آموزش و پرورش و آموزش عالي بايد محور توسعه در کشور باشد

سيد مهدي مقدسي ادامه داد: طي اين مدت در رابطه با مساله آموزش و پرورش صحبت‌هاي زيادي شده و ما همگي بر اين باوريم که آموزش و پرورش و آموزش عالي بايد محور توسعه در کشور باشد اما شان معلمان و اساتيد بايد حفظ شود درست است که دولت مضايق اعتباري دارد اما بايد مشکلات و گرفتاري‌هاي اين قشر در اولويت قرار گيرد و رتبه‌بندي معلمان بايد به سرانجام مطلوب برسد.

قراردادهاي موقت کار دغدغه جامعه کارگران است

نماينده اراک، کميجان و خنداب در مجلس دهم، با انتقاد از اينکه قراردادهاي موقت کار دغدغه جامعه کارگران است، تصريح کرد: متاسفانه اين قراردادها امنيت و ثبات شغلي را در محيط‌هاي کارگري دچار خدشه کرده است انتظار مي‌رود کميسيون اجتماعي مجلس با ورودي جدي اين قراردادها را تبديل به دائم کند و هر چه سريع‌تر در صحن علني شاهد تصويب اين موضوع و تعيين تکليف نيروها باشيم.

مقدسي يادآور شد: بر روي لايحه خدمات کشوري که بازنشستگان و شاغلان سال ها منتظر تعيين تکليف آن هستند کار زيادي شده و اعاده مجدد آن به دولت جايز نيست نبايد اجازه اين کار را دهيم بلکه بايد آن را سريع‌تر در صحن علني تصويب کنيم.

رئيس فراکسيون مديريت بحران خطاب به اميري، معاون پارلماني رئيس جمهور، گفت: طي چند سال گذشته بنده مشکلات واحدهاي توليدي را با اشرافي که داشتم از جمله هپکو و آذرآب را بارها مطرح کردم و پيشنهادات منطقي را ارائه کرديم؛ اقداماتي انجام گرفته و ما در رابطه با تخلفات گذشته و برخورد با متخلفان تاکيد کرديم اما گام هاي برداشته شده کافي نيست و براي رونق گذشته هپکو بايد تدبير و آن را نبايد بلاتکليف رها کرد.

وي افزود: بايد در پرداخت حقوق کارگران و تعيين تکليف سهامداران هپکو تسريع شود و دولت نبايد فرصت سوزي کند.

نايب رئيس فراکسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس خطاب به وزيرراه و شهرسازي، ادامه داد: مي‌دانيم که شما دلسوز و دنبال کار هستيد اما قول‌هايي که در سفر به حوزه انتخابيه داديد هنوز به سرانجام رسيده و روند انجام پروژه ها کند است انتظار مي رود در انجام آنها تسريع شود.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خطاب به وزيرجهادکشاورزي، گفت: کشاورزان حوزه انتخابيه براي تامين انواع کودهاي شيمياي دغدغه جدي دارند و بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد و به داد کشاورزان برسيد.

مقدسي با مورد خطاب قرار دادن وزيرکشور يادآور شد: امسال سال انتخابات است و تقسيمات کشوري را مدتي متوقف کرديد اما انتظار مي رود به تقسيمات حوزه انتخابيه توجه داشته باشيد و در زمان مناسب به آن بپردازيد زيرا مقدمات کار فراهم است.

صدا و سيما متعلق به 81 ميليون ايراني است/ بايد در سطح ملي عمل کند

نماينده اراک، کميجان و خنداب در مجلس دهم، با بيان اينکه صدا و سيما متعلق به 81 ميليون ايراني است، افزود: انتظار مي رود صدا و سيما در سطح ملي عمل و نقاط قوت را تقويت و نقاط ضعف را برطرف و شرايطي را فراهم کند که مردم احساس آرامش کند؛ صدا و سيما بايد با برگزاري سلسه برنامه هايي تضارب آرا را تقويت کند.

مقدسي ادامه داد: در مورد قتل عام کردهاي سوريه توسط ترکيه تاکيد مي‌کنيم که حرکت غيرمنطقي و غيرانساني ترکيه است و آن را محکوم مي کنيم و جوامع بين المللي بايد به گونه اي گام بردارد که جلوي اين حرکت هاي خودسرانه گرفته شود.

رئيس فراکسيون مديريت بحران مجلس با اشاره به ابلاغ سياست هاي قانونگذاري توسط مقام معظم رهبري،تصريح کرد: فرآيند قانونگذاري کشور در مجلس فرآيند مناسبي نيست و اميدواريم اين فرايند اصلاح و ما بتوانيم مسير درستي را براي اداره منطقي کشور انتخاب کنيم.

وي خطاب به سران سه قوه گفت: مردم تحمل کردند و شرايط را درک مي کنند اما شما هم بايد شرايط را درک کنيد البته تصميمات شما مناسب و به جا بوده و بايد به آنها سرعت داد.