شرکت پلی پروپیلن الوند ( پتروشیمی الوند سابق) تمامی مجوز های قانونی لازم را دارد

شرکت پلی پروپیلن الوند ( پتروشیمی الوند سابق) تمامی مجوز های قانونی لازم را دارد
مرداد 28, 1400
1618 بازدید

_هیچ پرونده قضایی در مورد تخلف شرکت پلی پروپیلن الوند و سهامداران عمده آن وجود ندارد _پلی پروپیلن الوند دارای یک حلقه چاه با مجوز بوده که صرفا جهت تأمین آب شرب استفاده شده و هیچگونه کاربری صنعتی ندارد لذا امکان آلودگی آبهای زیرزمینی توسط این طرح وجود ندارد. _زمین پلی پروپیلن الوند متعلق به […]

_هیچ پرونده قضایی در مورد تخلف شرکت پلی پروپیلن الوند و سهامداران عمده آن وجود ندارد
_پلی پروپیلن الوند دارای یک حلقه چاه با مجوز بوده که صرفا جهت تأمین آب شرب استفاده شده و هیچگونه کاربری صنعتی ندارد لذا امکان آلودگی آبهای زیرزمینی توسط این طرح وجود ندارد.
_زمین پلی پروپیلن الوند متعلق به اداره اوقاف بوده که در سال ۱۳۹۷ طی روند قانونی اجاره داده شده است.
در راستای تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی های ایجاد شده برای مردم منطقه ،دوستداران محیط زیست و اصحاب رسانه و دلسوزان استان مرکزی و به جهت احترام جوابیه شرکت پلی پروپیلن الوند درباره ابهامات مطرح شده توسط هفته نامه چشم به راه در شماره ۴۶۱ با عنوان پشت پرده های پتروشیمی الوند اعلام می‌داریم:
۱- هیچ تخلف و پرونده قضایی مرتبط با پلی پروپیلن الوند و سهامداران عمده آن وجود ندارد.
۲- پلی پروپیلن الوند جزو دسته بندی صنایع پایین دستی پتروشیمی محسوب شده وبا وجود صنایع مادر در منطقه شازند ، ساخت این واحد پائین دستی در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پالایشگاهی ضروری می باشد.
چرا که خام فروشی محصولات صنایع مادر نه برای کشور سودمند هست و نه ارزش افزوده ای برای منطقه دارد.
و تنها به سود دلالان می باشد.
۳- پلی پروپیلن الوند در سال ۱۳۹۷ طبق توافق نامه ای قانونی، مستند و محضری ، حق بهره برداری و امتیاز استفاده از زمین وقفی را طی روند قانونی در یافت نموده که بر اساس اصول جانمائی واحدهای تولید پلی پروپیلن این مجتمع در بهترین مکان و مجاورت با منبع تأمین خوراک جانمائی شده است.
۴- هیات وزیران، سازمان حفاظت محیط زیست ، شرکت آب منطقه ای ، شرکت سهامی برق باختر ، وزارت صنعت، معدن و تجارت ، سازمان پدافند غیر عامل ، وزارت نفت و … بررسی های لازم را درباره احداث این طرح صورت داده و تمامی مجوز های لازم طی مراحل قانونی صادر شده اند.
۵- پلی پروپیلن الوند بر خلاف صنایع دیگر مستقر در استان هیچ چاهی برای تامین آب واحد صنعتی خود حفر نخواهد کرد و با راندمان بالا در تجهیزات و سیستم ، هدر رفت آب را تا نهایتاً ۱ درصد کاهش داده است.
ضمن اینکه این شرکت ماشین آلات نو و مدرن تهیه نموده که فاقد هرگونه آلایندگی زیست محیطی می باشد.تمامی خوراک دریافتی از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به محصول تبدیل شده و پسماند آن نیز از طریق خط لوله به پالایشگاه بازگردانده می شود.
۶- در زمان اجرای این طرح 250 نفر بصورت مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار بوده و پس از بهره برداری بالغ بر ۴0۰ نفر (مستقیم) و بیش از 3۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.
۷- تامین آب مجتمع به میزان 600000 متر مکعب در سال از محل سهم صنعت سد کمال صالح (طبق مجوز) تأمین میگردد .
8- تولیدات پلی پروپیلن الوند متمرکز بر منسوجات پزشکی، بهداشتی و درمانی از جمله :پارچه پوشک، پارچه ماسک ،پارچه لباسهای بیمارستانی و …. بوده که در کشور بسیار مورد نیاز هست و این مجتمع تنها مرکز تولید اقلام فوق می‌باشد که غیر از تأمین تمام نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز ، سالیانه ۳۰ هزار تن صادرات خواهد داشت.
در پایان متذکر میشوم پلی پروپیلن الوند با پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد تا پایان خرداد سال 1400 و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون دریافت هیچ تسهیلاتی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران در تامین نیاز‌های اولیه کشور گام برداشته و انتظار می‌رود مسئولین، مردم و خصوصاً رسانه ها از این طرح ملی حمایت کنند و ما متعهد هستیم : بدور از فضای مسموم ایجاد شده به نگرانی ها و ابهامات تمامی دلسوزان پاسخ دهیم و با استفاده از کلیه ظرفیت های موجود امکان راه اندازی طرح را در آینده نزدیک فراهم نمائیم.