شهرداری اراک با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی روبرو است

شهرداری اراک با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی روبرو است
آذر 13, 1400
479 بازدید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک مطرح کرد: شهرداری اراک با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی روبرو است اراک– رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک ضمن بیان اینکه شیوه بودجه نویسی در بحث درآمدی و هزینه‌ای برای شورای ششم قابل قبول نیست، گفت: در شهرداری اراک متاسفانه با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی […]

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک مطرح کرد:
شهرداری اراک با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی روبرو است

اراک– رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک ضمن بیان اینکه شیوه بودجه نویسی در بحث درآمدی و هزینه‌ای برای شورای ششم قابل قبول نیست، گفت: در شهرداری اراک متاسفانه با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی که اکثر آن مرتبط با ردیف درآمدی است روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید رضا قریشی اظهار کرد: به شهرداری پیشنهاد شده برای رفع مشکلات در بخش هزینه ای نسبت به تهیه و تنظیم اصلاحیه متمم بودجه ۱۴۰۰ و اصلاح آن اقدام کند.

وی ادامه داد: چرا که این شیوه بودجه نویسی در بحث درآمد هزینه ای برای شورای ششم مقبول نیست و بودجه باید دارای مطابقت با واقعیات موجود باشد.

وی اضافه کرد: ردیف‌های در بخش دارایی و سرمایه‌ای مشاهده می‌شود که شهرداری فاقد اراده و برنامه برای انجام آن ها است و صرفاً جهت پوشش هزینه‌ی استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در بخش دیگر سخنان خود گفت: در بخش تملک دارایی وسرمایه ای مبلغ ۲۲۳ میلیارد معادل ۵۰ درصد دارایی و سرمایه هزینه شده که علیرغم تذکرات داده شده در بررسی عملکرد مالی ۶ ماهه بودجه همچنان با عدم پیشرفت فیزیکی در بسیاری از پروژه ها و ضعف عملکرد زیر ۱۰ درصد و نزدیک به صفر روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات شهرداری باید در واحد وصول اداره درآمد تجمیع شود و با نظام‌مند کردن شیوه وصول حقوق خود را احقاق کند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید تمام تلاش خود را در بخش درآمدهای کوششی و قانونی و عمل گیرد و نسبت به تأخیر راه اندازی و استقرار سیستم نرم افزار یکپارچه درآمد که مدت دو سال از آن خریداری می گذرد هر چه زودتر اقدام کند.