عملیات اجرای روکش آسفالت در محور “خمین-الیگودرز” آغاز شد

اردیبهشت 31, 1401
101 بازدید

عملیات اجرای روکش آسفالت در محور “خمین-الیگودرز” آغاز شد   اراک– پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای روکش آسفالت در محور خمین-الیگودرز با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش‌ پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و […]

عملیات اجرای روکش آسفالت در محور “خمین-الیگودرز” آغاز شد

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای روکش آسفالت در محور خمین-الیگودرز با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش‌ پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی سال ۱۴۰۱ را سال شکوفایی پروژه‌های راهداری در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با هدف تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای، عملیات اجرایی پروژه ارتقای روکش آسفالت محور خمین-الیگودرز با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

وی افزود: این پروژه از محدوده روستای «دهنو» در محور خمین-الیگودرز شروع شده و تا محدوده روستای «فرج آباد» ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، راه‌های شریانی استان را دارای اولویت برای بهسازی آسفالت و افزایش سطح ایمنی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش راهداران استان، تأمين آرامش و برقراری ایمنی لازم برای کاربران جاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز اقدامات قابل توجهی برای روکش آسفالت راه‌ها در شهرستان خمین به عمل آمد که از آن جمله می‌توان به اجرای روکش آسفالت محور خمین-گلپایگان به طول تقریبی چهار کیلومتر، روکش آسفالت مقطعی از محور خمین-اراک و روکش آسفالت محور خمین-الیگودرز به طول چهار کیلومتر اشاره کرد.

جهانی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف دولت مردمی، طی یک سال اخیر، در اقدامی جهادی برای ارتقای ایمنی در محور گلدشت-آشیانه، با بکارگیری تمام توان لجستیکی شامل نقشه برداری، تأمین نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهسازی، هم افزایی با بخش خصوصی، اجرای طرح مهندسی، کنترل و نظارت و تلاش برای افزایش بهره‌وری در کلیه فرایندهای اجرایی، اقدامات بسیار مؤثری بعمل آمده است که در نوع خود بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بمنظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در محور مذکور بوده است.

وی اضافه کرد: اجرای واریانت میان رودان در محور خمین-رباط مراد نیز از طرح‌های نیمه کاره ای بود که با پیگیری‌های مستمر بعمل آمده‌ و جذب اعتبار بمنظور تکمیل پروژه، عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده و امیدواریم با جدیت تمام، مراحل اجرایی و تکمیلی طرح طی سال جاری صورت پذیرد تا یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان خمین در حوزه راهداری محقق گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌های بزرگ راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی، اقدامات بسیار زیادی برای نگهداری راه‌های شهرستان خمین بصورت جاری توسط راهداران آن شهرستان انجام شده است که می‌توان به توسعه، مرمت و بازسازی ابنیه فنی راه‌ها، تعمیر و نصب روشنایی، تعمیر و نصب چراغ‌های چشمک زن، خط کشی راه‌ها، تعمیر و نصب گاردریل و انواع تابلوهای ایمنی، شانه سازی، تنظیم شیب شیروانی، پاکسازی صحنه تصادفات، لکه گیری آسفالت، پاکسازی دهانه پل‌ها، شستشوی تابلوها و صیانت از حریم قانونی راه‌ها اشاره کرد.