فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم ور گرفتار پلیس شد

مرداد 22, 1401
119 بازدید

رئیس میراث فرهنگی محلات خبرداد؛ فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم ور گرفتار پلیس شد   اراک –پایگاه خبری چشم براه: رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از دستگیری فروشنده مجسمه‌های تقلبی به جای اجناس عتیقه خبر داد. به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی […]

رئیس میراث فرهنگی محلات خبرداد؛

فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم ور گرفتار پلیس شد

 

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از دستگیری فروشنده مجسمه‌های تقلبی به جای اجناس عتیقه خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار گفت: روز گذشته شخصی در هنگام خرید و فروش مجسمه‌های تاریخی جعلی با همکاری عوامل کلانتری شهر نیم‌ور دستگیر شد.

وی با بیان اینکه با ارسال اشیاء عتیقه کشف‌شده به اداره کل‌میراث‌فرهنگی استان و کارشناسی انجام‌شده مشخص شد که مجسمه تقلبی است افزود: متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد که قصد فروش اشیا عتیقه را داشته است.

براساس این گزارش، لعل‌بار ضمن قدردانی از درایت و همکاری بسیار خوب کلانتری شهر نیم ور در مبارزه با قاچاقچیان میراث فرهنگی گفت: پرونده این متهم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.