فعالیت مرکز واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورا

مرداد 16, 1401
91 بازدید

رئیس مرکز بهداشت اراک خبرداد فعالیت مرکز واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورایی اراک –پایگاه خبری چشم براه: رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک از فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، شهریار حسینی […]

رئیس مرکز بهداشت اراک خبرداد

فعالیت مرکز واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورایی

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک از فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، شهریار حسینی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه، گفت: با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون کرونا، مرکز واکسیناسیون ساعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال می باشد و فعالیت این مرکز در ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲ در شیفت صبح در روزهای کاری از ساعت ۷ و نیم تا ۱۳ در شیفت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در شیفت عصر می باشد.
وی افزود: به طور متوسط، روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دُز و حداکثر ۱۰۰۰ دُز واکسن در مرکز ساعی، مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت شهر و روستاها تزریق می‌شود و که نشان دهنده استقبال مردم از واکسیناسیون می باشد با این حال این استقبال از حد انتظار ما کمتر می باشد، لذا توصیه می‌شود کسانی که از آخرین دُز واکسن شان ۶ ماه گذشته است به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن های موجود کشور از جمله سینوفارم، اسپایکوژن، فخرا، رازی و پاستو کووک در تمامی مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت و مرکز تجمیعی ساعی وجود دارد و با توجه به نزدیک بودن پاییز و زمستان و افزایش فعالیت ویروس ها در فصول سرد سال و افزایش احتمال پیک های جدید کرونا به تکمیل دوره واکسیناسیون توصیه اکید می‌شود.
حسینی در پایان از مردم خواست در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن سهمی در کاهش موارد مثبت کرونا ایفا کنند.