مراکز تزریق واکسیناسیون و نوع واکسن اعلام شد

بهمن 25, 1400
455 بازدید

خبرهای بهداشتی — کرونای استان مرکزی   مراکز تزریق واکسیناسیون و نوع واکسن اعلام شد   اراک– سرویس خبر پایگاه خبری چشم براه: مسئولین بهداشتی استان مرکزی در ارتباط با موضوع مراکز واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مطالب بیان داشتند که مورد توجه است. و از آنجایی که پایگاه خبری چشم براه خود را […]

خبرهای بهداشتی — کرونای استان مرکزی

 

مراکز تزریق واکسیناسیون و نوع واکسن اعلام شد

 

اراک– سرویس خبر پایگاه خبری چشم براه:
مسئولین بهداشتی استان مرکزی در ارتباط با موضوع مراکز واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مطالب بیان داشتند که مورد توجه است. و از آنجایی که پایگاه خبری چشم براه خود را موظف به آگاهی دادن به شهروندان می‌داند و به تعبیری پل ارتباط مردم و مسئولین است با همین باور و اعتقاد نسبت به انعکاس مطالب اقدام می‌کنند. امید است گامی مثبت در راه رسالت خود برداشته باشد.

زیرساخت‌های برخی شهرستان‌ها محدود است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زیرساخت‌های برخی شهرستان ها بسیار محدود است و با تکمیل ظرفیت تخت ها؛ با بحران روزهای اوج کرونا در اوایل شیوع رو برو خواهیم شد.

سید محمد جمالیان افزود: در حال حاضر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در کنار تکمیل واکسناسیون و تزریق دوز سوم؛ راه حل مدیریت و کنترل موج ششم همچون پیک های قبلی اعلام و بارها و بارها به آن تاکید شده است.

۲ واکسن سینو فارم و پاستو کووک برای کودکان تزریق می شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: دو واکسن سینو فارم و پاستو کووک برای کودکان تزریق می شود که به صورت تزریق دو دز و طبق روال انجام خواهد شد.
وی افزود: از والدین و خانواده‌ها می‌خواهیم با توجه به در گیری بالای کودکان به خاطر عدم دریافت واکسن در موج ششم و سویه امیکرون؛ نسبت به تزریق واکسن فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود تصمیم‌گیری و اقدام کنند.
وی گفت: سالن مصلای بیت‌المقدس؛ سالن دانشگاه آزاد و بیمارستان‌های ولیعصر؛ امیرالمومنین؛ امیرکبیر؛ سینا؛ قدس؛ امام خمینی و آیت الله طالقانی مراکزی هستند که مردم ارائه خدمات می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک افزود: واکسن سینو فارم؛ آسترازنکا؛ برکت؛ پاستو کووک؛ بهارات؛ اسپایکوژن؛ اسپوتنیک یک؛ اسپو تنیک دو؛ کوو پارس در مصلی و همچنین واکسن های سینوفارم؛ آسترازنکام؛ برکت؛ اسپوتنیک؛ کووپارس؛ اسپایکوژن در سالن دانشگاه آزاد تزریق می‌شود.

جلسات حداکثر ۳۰ نفر کمتر از ۹۰ دقیقه

معاون سیاسی؛ اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آمار فوتی های کرونا استان مرکزی رشد بیش از دوبرابر را تجربه کرده که بسیار نگران کننده است.

بهروز اکرمی افزود: انتظار می‌رود تمامی جلسات در دستگاه‌های اجرایی حداکثر است با ۳۰ نفر و در کمتر از ۹۰ دقیقه باشد.
اکرمی تاکید کرد: این مهم الزام قانونی دارد و هر دستگاهی که تخلف کند باید پاسخگو باشد.