معاون استانداری مرکزی: از ظرفیت غارهای استان مرکزی برای جذب گردشگری و سرمایه گذار استفاده شود

معاون استانداری مرکزی: از ظرفیت غارهای استان مرکزی برای جذب گردشگری و سرمایه گذار استفاده شود
مهر 3, 1400
410 بازدید

  اراک– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: می‌توان از ظرفیت و پتانسیل غارهای استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد منطقه گردشگری بهره برد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مهدی زندیه وکیلی در نخستین نشست کارگروه غارشناسی استان مرکزی در اراک افزود: برای دست یافتن به اقتصاد از طریق جذب سرمایه‌گذار […]

 

اراک– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: می‌توان از ظرفیت و پتانسیل غارهای استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد منطقه گردشگری بهره برد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مهدی زندیه وکیلی در نخستین نشست کارگروه غارشناسی استان مرکزی در اراک افزود: برای دست یافتن به اقتصاد از طریق جذب سرمایه‌گذار و گردشگری، ابتدا باید مشخصات فیزیکی غارها توسط میراث فرهنگی، محیط زیست و هیأت غارنوردی استان مرکزی ثبت شود.
وی بابیان اینکه در هفته اخیر این غار از سوی مردم در منطقه رودبار تفریح شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات معادن و غارها باید در چارچوب قانون انجام شود و آسیب‌های احتمالی در حوزه طبیعی به حداقل برسد.برسد.
وی گفت: با توجه به اینکه  فعالیت های معدنی موجب تخریب و آسیب برخی از غارها ی این استان شده است در این نشست مقرر شد ظرف ۲۰ روز  آتی کارشناسان حریم غارها را مشخص کرده و منابع مالی لازم برای تکمیل مطالعه  ۱۰ الی ۳۰ غار کاربردی استان  در اختیار کارشناسان  قراربگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد:  کتابچه‌ای با عنوان آلبوم غارهای استان وجود دارد که در آن  ۱۰ غار مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات لازم در خصوص ۳۰ غار دیگر نیز باید در استان  جمع‌آوری شده و به همراه و نقشه‌ها در اختیار غارنوردان و گردشگران قرار گیرد

برچسب‌ها:, , , , ,