معرفی ظرفیت‌ها و پیشنه اراک در قالب طرح هفته فرهنگی اراک

مهر 29, 1401
85 بازدید

شهردار اراک:  معرفی ظرفیت‌ها و پیشنه اراک در قالب طرح هفته فرهنگی اراک       اراک– پایگاه خبری چشم براه: برنامه های ویژه ای در راستای معرفی پیشینه شهرستان اراک، معرفی صنایع دستی انبیه های تاریخی و دیگر ظرفیت‌ها در هفته فرهنگی اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی اراک طراحی و اجرایی خواهد […]

شهردار اراک:

 معرفی ظرفیت‌ها و پیشنه اراک در قالب طرح هفته فرهنگی اراک

 

 

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:

برنامه های ویژه ای در راستای معرفی پیشینه شهرستان اراک، معرفی صنایع دستی انبیه های تاریخی و دیگر ظرفیت‌ها در هفته فرهنگی اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی اراک طراحی و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری چشم‌براه، شهردار اراک با بیان مطلب بالا ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های هفته اراک با مشارکت مردم برای افزایش نشاط به مناسبت بزرگداشت هفته اراک پیش بینی شده است گفت: این برنامه در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه خواهد شد. وی اظهار کرد: بعضی از آنها برای افزایش تعلق اجتماعی و نشاط شهروندی با استفاده از مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی شده است و علاوه بر آن فضاسازی محیطی نیز به شکل ویژه‌ای در طول هفته انجام خواهد شد.

شهردار اراک افزود:از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اراک، برگزاری تور اراک‌گردی است که از طریق فضای مجازی در اپلیکیشن طراحی شده است و در اختیار شهروندان و مسافران این شهر قرار خواهد گرفت، همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته اتوبوس‌هایی در سطح شهر پیش‌بینی شده است که به شکل فیزیکی تور اراک‌گردی را اجرا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌های اراک برگزار خواهد شد که مسائلی همچون شخصیت تاریخی امیرکبیر، پیشینه شهر، بازار اراک و شکل‌گیری آن به عنوان یکی از شاهکارهای معماری کشور، ورزش شهر، همچنین معرفی شخصیت‌های برجسته اراک در حوزه‌های مختلف را در برمی‌گیرد.

کریمی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل اپیدمی کرونا، امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌ها با استفاده از مشارکت‌های مردمی وجود نداشت، اما در سال جاری با فروکش کردن این بیماری می‌توانیم ضمن رعایت موارد بهداشتی، برنامه‌های متعددی را با حضور شهروندان و در راستای افزایش نشاط اجتماعی تدارک ببینیم.

به گفته شهردار اراک، برنامه‌های متنوعی در سه نوبت صبح، عصر و شب پیش‌بینی شده است که مکان و زمان دقیق برگزاری برنامه‌ها در قالب یک جدول به اطلاع شهروندان خواهد رسید؛ البته این برنامه‌ها روز بیست‌وهشتم مهرماه با گلباران قبور شهدا و نواختن زنگ اراک در یکی از مدارس این کلان‌شهر آغاز شد.

گفتنی است هفته فرهنگی اراک ازبیست وهشتم مهر ماه همزمان با سالروز صدرات امیرکبیر آغاز و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد.