نجات ازآب و مقابله باحوادث طبیعی و غیر مترقبه مرکزی در شازند برگزار شد

مرداد 2, 1401
180 بازدید

‍ کارگاه آموزشی ؛ نجات ازآب و مقابله باحوادث طبیعی و غیر مترقبه مرکزی در شازند برگزار شد اراک–پایگاه خبری چشم براه: دوره آموزشی نجات از آب و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه ویژه آتش نشانان استان مرکزی در سد «کوکبیه» شازند برگزار شد. به گزارش‌ پایگاه خبری چشم براه، سرپرست سازمان آتش نشانی […]

‍ کارگاه آموزشی ؛

نجات ازآب و مقابله باحوادث طبیعی و غیر مترقبه مرکزی در شازند برگزار شد

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
دوره آموزشی نجات از آب و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه ویژه آتش نشانان استان مرکزی در سد «کوکبیه» شازند برگزار شد.

به گزارش‌ پایگاه خبری چشم براه، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار داشت: اردوی آموزشی دو روزه با عنوان “نجات از آب و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه” برای آتش نشانان استان مرکزی با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی و به همت سازمان آتش نشانی اراک در روزهای شنبه و یکشنبه ( یکم و دوم مردادماه) در محل سد «کوکبیه» شازند برگزاری شد.

آتش پاد سوم محسن فضلی
افزود: در این دوره آتش نشان شهرهای استان مرکزی، ضمن باز آموزی کار با وسایل و تجهیزات غواصی، روش های نوین غواصی و امداد و نجات و کمک های اولیه در آبهای عمیق را تمرین کردند.

وی از هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح آمادگی و توانایی نجاتگران در مهارت های آبی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آتش نشانان با انواع حوادث مواجه هستند، بنابراین برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در حوادث آبی، باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه با وجود سدهای متعدد در سطح استان و علیرغم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص خطرات شنا کردن در آنها اما متأسفانه شاهد حوادث غرق شدگی در سال های گذشته و سالجاری در اینگونه اماکن بوده ایم افزود: با توجه به عدم وجود تیم های غواصی در آتش نشانی های استان، تمرکز اصلی این دوره، ارائه آموزش های غواصی به همکاران آتش نشان استان می باشد تا بتوانیم با این کار از ظرفیت های همکاران استان در حوادث غریق بهره ببریم.

سرپرست سازمان آتش نشانی اراک با اعلام اینکه تیم تخصصی غواصی سازمان آتش نشانی اراک در تمامی حوادث به کمک شهروندان گرامی در سطح استان شتافته و آمادگی خدمت رسانی به همشهریان گرامی را دارد؛ در پایان خاطرنشان کرد‌: در سازمان آتش نشانی اراک ۱۸ غواص با مدرک تخصصی غواصی مشغول به خدمت می باشند که تمامی این نجاتگران در این مرحله در این اردو شرکت کرده و تعداد دیگری از آتش نشانان استان نیز جهت فراگیری آموزش های لازم در این دوره آموزشی شرکت کرده اند.

گفتنی است؛ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک و رئیس حراست شهرداری در محل برگزاری این دوره آموزشی حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند برگزاری آن قرار گرفتند.