نهضت نصیب آموزشی یکسان در تمامی مناطق آموزشی استان مرکزی اجرا می شود

بهمن 2, 1400
388 بازدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی:   نهضت نصیب آموزشی یکسان در تمامی مناطق آموزشی استان مرکزی اجرا می شود   اراک–معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در گردهمایی یک روزه معاونین آموزشی این استان گفت: نهضت نصیب آموزشی یکسان در تمامی مناطق آموزشی استان مرکزی اجرا می شود. به گزارش […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی:

 

نهضت نصیب آموزشی یکسان در تمامی مناطق آموزشی استان مرکزی اجرا می شود

 

اراک–معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در گردهمایی یک روزه معاونین آموزشی این استان گفت: نهضت نصیب آموزشی یکسان در تمامی مناطق آموزشی استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، علی محمد غلامی با بیان این مطلب افزود: برنامه نهضت نصیب آموزشی یکسان با هدف ارتقای عدالت آموزشی از طریق افزایش حداکثری دسترسی به آموزش و بهبود کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در مناطق لازم التوجه برای اجرا  از ابتدای سال تحصیلی جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: پوشش تحصیلی صددرصدی، ارتقای کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در تمام شاخص های مرتبط در مناطق لازم التوجه، تحقق اهداف دوره ابتدایی، رشد شاخص های توسعه یافتگی آموزشی، آموزش و هم افزایی در راستای افزایش مشارکت همه نهادهای درون و برون سازمانی در کاهش فقر یادگیری و نابرابری آموزشی، تجهیز مدارس  هدف و ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی در راستای افزایش فرصت های برابر آموزشی، به عنوان اهداف کیفی و کمّی، این طرح مشخص شده است.

وی در بخش دیگریاز سخنان خود گفت: هدف اصلی آموزش ابتدایی تقویت  وانگیزه دانش آموزان در انجام  فعالیت های مهارت محور و توجه به  اقتضائات دوران کودکی  است و شایسته است که شما به عنوان سفیران آموزش  نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشید.

غلامی اظهار داشت: از آنجا که راهبری آموزشی و  پیشبرد اهداف آموزشی  سرلوحه کار همه ماست  و در حال حاضر با توجه به  دوران  سخت و پیچیده ای که با واسطه ویروس کرونا به وجود آمده است سعی نماییم با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ریزی دقیق در توسعه آموزش های حضوری اهتمام نماییم .

در پایان این گردهمایی ،معاونین گزارشی از فعالیت های انجام  گرفته در منطقه خود را مطرح و پیشنهادها و نظرات خود را جهت بهبود اجرای مأموریت ها و برنامه های آموزشی دوره ابتدایی ارائه کردند.