پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

تیر 5, 1401
146 بازدید

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر   اراک-پایگاه خبری چشم براه: به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ازسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی پیامی به همین مناسبت صادر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. سید محمد جمالیان در این پیام […]

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

 

اراک-پایگاه خبری چشم براه:
به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ازسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی پیامی به همین مناسبت صادر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

سید محمد جمالیان در این پیام ضمن تاکید بر اثرات مخرب مصرف مواد مخدر و ایجاد مشکلات مختلف به خصوص در حوزه ی سلامت، بر اهمیت همکاری بین بخشی در پیشبرد اهداف مبارزه با آسیب های ناشی از مواد مخدر و لزوم پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری تاکید کرد.

به گزارش‌ پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان
بی شک «هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر» فرصتی مناسب برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب های اجتماعی و تاثیر مواد مخدر بر سلامت جسمی و سلامت روان و… افراد و اطرافیان وی و همچنین زمانی برای ارایه راهکارهای کارساز در مبارزه بی امان و همه جانبه با این مشکل بزرگ اجتماعی می باشد.
امروزه اعتیاد، از مهم‌ترین دغدغه ها و آسیب‌های اجتماعی در اکثر کشورها محسوب می شود و هر ساله مبالغ زیادی در راستای کنترل اعتیاد و امر مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود و در کشور ما نیز دستگاه ها و سازمان های مختلفی برای مهار این بلای خانمان‌سوز تلاش می‌کنند.
خوشبختانه کشور ما به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر، به موازات اقدامات و تدابیر مقابله ای، با بهره گیری از ظرفیت های علمی، بومی و جلب مشارکت های مردمی، برنامه های فراگیری در مبارزه و پیشگیری از آسیب های مواد مخدر در دست اجرا دارد .
همه دستگاه‏ها و سازمان‌‏های مردم‌نهاد و آحاد مردم به‌ ویژه جوانان باید تلاش و کمک کنند و با عزم همگانی، سهم خود را در امر مبارزه با موادمخدر و مواد روان‌گردان‌ به‌منظور کاهش بروز و شیوع اعتیاد ادا کنند.
تقویت همکاری و اقدام جهانی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر و آشنایی قشر جوان با آسیب های اعتیاد نیازی می باشد که در جهان احساس می شود و همه ما به نوعی وظیفه ای داریم در راستای مبارزه با اعتیاد و نجات دادن جوانان و خانواده هایی که با این معظل بزرگ روبرو هستند.
چیزی که این روزها به ما اثبات شده است همدلی و اتحاد در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت می باشد، ما با وحدت مثال زدنی که در کشور و استان خود داشتیم توانستیم کرونا را مهار کنیم و این با هم بودن سبب می شود اعتیاد، در جامعه را نیز از بین ببریم و دیگر شاهد این نباشیم که جوانان ما در این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند.
در این میان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بهره گیری از ظرفیت علمی و تخصصی خود و وجود نیروهای متخصص و دلسوز و امکانات موجود، گام های مطلوب و مثمر ثمری در فرایند پیشگیری از آسیب های ناشی از مواد مخدر برداشته است و با توجه به اینکه دسترسی به اهداف پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد بدون همکاری بین بخشی و مشارکت حداکثری سازمان ها محقق نمی شود، برنامه ریزی هایی به منظور هم ‌افزایی بین ظرفیت علمی و اجرایی دانشگاه و دستگاه ‌های دیگر به ویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی انجام گرفته تا با ایجاد حس اعتماد و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان و سایر بخش های جامعه برای رفع مشکلات و چالش های حیطه پیشگیری از اعتیاد اقدام شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت «هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر» با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده اند «امروز اگر مسولان نظام جمهوری اسلامی با مواد مخدر به سختی مبارزه می کنند، این یک جهاد بزرگ، یک حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است» امیدوارم این مناسبت به عنوان نقطه عطفی برای تقویت همکاری بین بخشی و انسجام بخشی برنامه های پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد تحت پوشش سازمان ها و در نهایت ارتقای سلامت جامعه و به خصوص جوانان باشد.