کتاب شعر «سپید بر بام غزل» در اراک رو نمایی شد

کتاب شعر «سپید بر بام غزل» در اراک رو نمایی شد
آبان 16, 1401
271 بازدید

کتاب شعر «سپید بر بام غزل» در اراک رو نمایی شد اراک– پایگاه خبری چشم براه: کتاب اشعار کبریا نپتون شاعره اراکی با نام «سپیده بربام غزل» رونمایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه در آئین رونمایی این کتاب، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن اشاره به نقش و تاثیر […]

کتاب شعر «سپید بر بام غزل» در اراک رو نمایی شد

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
کتاب اشعار کبریا نپتون شاعره اراکی با نام «سپیده بربام غزل» رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه در آئین رونمایی این کتاب، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن اشاره به نقش و تاثیر کتاب و کتابخوانی و انتشار آثار فاخر ادبی در جامعه گفت: در استان مرکزی که خاستگاه شاعران و مفاخر بسیار است انجمن های ادبی هنری به صورت پراکنده فعالیت دارند که سر و سامان دادن به این انجمن های هنری فرهنگی و ادبی در دستور کار اداره کل قرار دارد.
سینا دلشادی افزود: این حوزه های تاثیر گذار در جامعه نیازمند توجه بیشتر است. و به دنبال همبستگی بیشتر به این انجمن‌ها هستیم؛ تا بتوانیم از افکار و اندیشه‌های صاحب نظران در توسعه فعالیت های فرهنگی وادبی بیشتر استفاده شود.
در این آیین که در خانه فرهنگ شهرداری اراک برگزار شد، از کتاب شعر شاعره کبریا نپتون رونمایی شد.
این اثر ادبی با عنوان « سپیده بر بام غزل» در دو فصل؛ فصل اول با عنوان اشعار نو شامل ۶۶ شهر و فصل دوم با عنوان اشعار کلاسیک شامل ۱۱ شعر در ۶۶ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
کبریا نپتون شاعره و نوازنده متولد ۱۰ فروردین ۱۳۷۸ در شهر اراک فارغ التحصیل رشته حقوق ثبتی می باشد.
وی نخستین اثر خود را تحت عنوان «پیله پاییز» در اوایل سال ۱۴۰۰ به چاپ رسانید و همچنین تعدادی از اشعار وی در روزنامه‌ها و هفته نامه های به چاپ رسیده است.
گفتنی است در حاشیه آیین رونمایی، چند تن از شاعران اراک همچون مریم صابری نسب، سایه رحمان پور و خان محمدی آخرین سروده های خود را خواندند.
همچنین حامد رفعت جو مسئول پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مطالبی پیرامون ایجاد انگیزه در شاعران و نویسندگان جوان و نوجوان توسط خانواده و جامعه مطالبی بیان داشت.