گرامیداشت روزکارگر در کارخانه ساینا دلیجان برگزار شد

گرامیداشت روزکارگر در کارخانه ساینا دلیجان برگزار شد
اردیبهشت 22, 1401
262 بازدید

گرامیداشت روزکارگر در کارخانه ساینا دلیجان برگزار شد دلیجان–پایگاه خبری چشم به راه: به مناسبت روز کارگر در محل کارخانجات ساینا دلیجان با حضور نماینده ولی فقیه، فرماندار ، رییس سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی و کارگران این مجموعه با عنوان روز و هفته کارگر و تقدیر از کارگران برگزار شد . به گزارش پایگاه […]

گرامیداشت روزکارگر در کارخانه ساینا دلیجان برگزار شد

دلیجان–پایگاه خبری چشم به راه:
به مناسبت روز کارگر در محل کارخانجات ساینا دلیجان با حضور نماینده ولی فقیه، فرماندار ، رییس سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی و کارگران این مجموعه با عنوان روز و هفته کارگر و تقدیر از کارگران برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری چشم به راه، ۱ می در سراسر دنیا به منظور بزرگداشت روز کارگر شناخته و ۱۱ اردیبهشت در ایران روز کارگر نامیده می‌شود.


بهروز محمدی مدیر عامل ساینا دلیجان با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و نگاه ویژه ایشان به مبحث صنعت و اقتصاد و نامگذاری سال جاری به نام “تولید دانش محور و اشتغال افرین” اشاره کرد:
مجتمع ساینا دلیجان همزمان با اغاز کار دولت جدید در استان مرکزی ، کلنگ مجتمع تولید مصنوعات الیاف شیشه بر زمین زد و امیدواریم تا پایان سال این مجتمع به بهره برداری برسد.

محمدی عنوان داشت : تمام دانش فنی منتقل شده و تا پایان خرداد ماه تجهیزات به ایران می‌رسد و در شهریور سال جاری همزمان با هفته دولت مجتمع مصنوعات الیاف شیشه ساینا دلیجان افتتاح خواهد شد.

وی افزود:
بعد از بهره برداری از این قسمت ، مجتمع کارخانجات ساینا به بزرگترین قطب تولید مصنوعات شیشه در خاورمیانه تبدیل خواهد شد و ۵۰ درصد حجم تولید برای صادرات برنامه ریزی شده است .
بهروز محمدی در توضیح موارد استفاده تولیدات جدید کارخانجات ساینا دلیجان گفت:
ما در اینده نزدیک قادر به تولید محصولات هایتک برای صنایع کامپوزیت و بدنه خودروهای سنگین خواهیم بود و نیاز به واردات داخلی را به صفر می‌رسانیم، همچنین یکی از مهمترین بازار‌های هدف ما در خارج از کشور ترکیه و صنایع ترک هستند.
مدیر عامل ساینا اضافه کرد : امسال با تلاش مضاعف کارگران زحمتکش مجموع ساینا دلیجان توانستیم به غیر از استفاده کامل از ظرفیت تولید به فکر توسعه ساینا باشیم و تمام این اقدامات در شرایط تحریمی صورت گرفته است .

محمدی تصریح کرد: با افتتاح قسمت تولیدی جدید ۱۵۰ نفر به خانواده ساینا دلیجان اضافه خواهند شد.

طرح طبقه بندی مشاغل برای اولین بار در ساینا دلیجان اجرا شد

بهروز محمدی مدیر عامل کارخانجات ساینا دلیجان : پاداش تولید و طرح طبقه بندی مشاغل برای اولین بار در ساینا دلیجان اجرا شد و به همراه امکانات رفاهی (بیمه تکمیلی، خرید قسطی از فروشگاه، سالن ورزشی ،توسعه تجهیزات پزشکی، تشکیل کمیسیون پزشکی ، پرداخت هزینه‌های درمان خانواده کارگران در قالب وام بلاعوض و بدون بهره) تنها گوشه‌ای از خدمات مجموع کارخانجات ساینا دلیجان برای کارگران شاغل در این مجموعه است .

محمدی با قرائت ایه «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ» افزود: امیدوارم تمام کارگران زحمتکشی که نان حلال بر سر سفره خانواده خود می‌برند در رفاه نسبی و شرایط زندگی مطلوب قرار گیرند، همچنین شرایط اقتصادی به سمت و سویی حرکت کند که وضعیت معیشتی کارگران و خانواده هایشان بهبود یابد

بهروز محمدی در پایان تشریح کرد: مشکلات فراوانی در راه تولید وجود دارد که می‌توان از تغییرات قیمت پایه گمرکی، تغییر نرخ ارز واردات مواد اولیه و ماشین الات از ارز ۴۰۰۰ تومانی به نیمایی، کمبود نقدینگی همراه با رکود موجود در بازار ، نام برد اما گروه صنعتی ساینا دلیجان با تمام وجود سعی کرده‌ که حقوق و نیاز‌های اولیه کارگران به موقع و کامل پرداخت کند.

حسینی مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی در بین کارگران گروه صنعتی ساینا دلیجان و به مناسبت روز و هفته کارگر گفت:

سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده از شرکای اجتماعی شامل کارگران و کارفرمایان، بخش بزرگی از شرکای سازمان را کارگران تشکیل می‌دهند .
حسینی افزود : در استان مرکزی ۲۲۴ هزار نفر جمعیت کارگری داریم که ۱۴ هزار نفر ان‌ها در شهرستان دلیجان مشغول به کار هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی اذعان داشت: بیشترین ضعف و کمبود تامین اجتماعی در دلیجان مربوط به خدمات درمانی بود که موجب تضعیف حقوق کارگران می‌شد.
وی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۳۹۵ هیچ درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان دلیجان وجود نداشت و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ که درمانگاه مشغول به کار بود ، جوابگوی نیاز‌های کارگران نبود.

سال ۱۴۰۰ نقطه عطف خدمات درمانی با افزایش ۵۰۰ درصدی

حسینی عنوان داشت: قریب به ۸۵ درصد جمعیت شهرستان زیر پوشش بیمه هستند و افزایش ۵۰۰ درصدی در حوزه بیمع شدگان و خدمات درمانی ارائه شده میسر نمیشد ،مگر با وجود شرکای خوش حساب سازمان تامین اجتماعی همچون مجموع ساینا دلیجان که غیر از انجام وظایف محوله قانونی اقدام به برگزاری جشن‌ها و مراسمات کارگری و نگاه ویژه به حقوق کارگر دارند.
علیرضا حسینی مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان با ۶ بخش فعال ۳ پزشک عمومی و ۴ پزشک متخصص فعالیت می‌کند .
وی تصریح کرد:
در بخش ارتوپدی ۱۰۷۸ نفر، زنان و زایمان ۱۸۰ نفر، مغز و اعصاب ۸۵۲ نفر ، چشم ۸۷۵ نفر و دندان پزشکی ۵۱۵۴ ویزیت شده‌اند و لازم به ذکر است؛ دکتر بهروز محمدی بعنوان اولین خَیر بخش درمان تامین اجتماعی در استان مرکزی با خرید دستگاه مورد نیاز چراغ بخش چشم پزشکی در درمانگاه دلیجان را روشن کرد.
مدیر کل تامین اجتماعی عنوان داشت: پرداختی حقوق و مزایای بازنشستگان به روز است.
وی افزود: امار مقرری بگیران بیکاری درشهرستان دلیجان ۳۷ درصد کاهش داشته و این امار در استان مرکزی بالغ بر ۲۵ درصد کاهش بوده است؛ اما سیر صعودی تعداد بازنشستگان باعث شده هزینه بار مضاعف مالی در شرایط تحریمی بر دوش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و به نوعی تعداد خروجی از وردی بسیار بیشتر است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد: طبق نظر شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در حمایت از تولید بعنوان دستگاه برتر شناخته شده ایم.
صنایع می‌توانند با همکاری سازمان تامین اجتماعی و تجهیز امکانات لازم در حوزه درمان گام برداشته و ما خدماتی رایگان در اختیار کارگران زحمتکش قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان دلیجان مراتب تقدیر و تشکر از کارگران و زحمتکشان عرصه صنعت را به جا اورد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به ایه شریفه 《وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ》 ابراز داشت :
جهاد تنها جنگیدن و در میدان جنگ بودن نیست، هرگونه مقابله با دشمنان و اغیار نوعی جهاد‌ است و کارگران در صف اول این جهاد اکبر جای دارند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان دلیجان عنوان کرد: وجود مجموعه صنعتی ساینا در دلیجان باعث افتخار استان مرکزی و نگینی زیبا از تبلور فعل خواستن است.

گزارش تصویری: