گرمازدگی باعث اختلال الکترولیتی و تضیعف بدن می شود

خرداد 23, 1401
121 بازدید

درگرمای تابستان مواظب سلامت خود و خانواده تان باشید؛ گرمازدگی باعث اختلال الکترولیتی و تضیعف بدن می شود   اراک– پایگاه خبری چشم براه: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ها ی پزشکی استان مرکزی، ضمن توصیه به اینکه مواظب سلامت خود و خانواده تان باشید گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و مواجه […]

درگرمای تابستان مواظب سلامت خود و خانواده تان باشید؛

گرمازدگی باعث اختلال الکترولیتی و تضیعف بدن می شود

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ها ی پزشکی استان مرکزی، ضمن توصیه به اینکه مواظب سلامت خود و خانواده تان باشید گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و مواجه با هوای گرم احتمال از دست دادن مایعات بدن خصوصاً در هنگام فعالیت شدید وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، محمد پروهان، اظهار کرد: کاهش حجم مایعات باعث اختلال الکترولیتی می‌شود و ممکن است تهدید کننده حیات باشد، لذا لازم است تا حد امکان از قرار گیری در هوای گرم و نور مستقیم آفتاب اجتناب کرد.

وی بیان کرد: در این شرایط جوی مصرف مایعات حداقل روزی ۸ لیوان در روز یعنی حدود ۲ لیتر برای تامین مایعات بدن الزامی است و لازم است که میوه و سبزیجاتی که مایعات بیشتری دارند در برنامه غذایی قرار بگیرد.

پروهان خاطرنشان کرد: در زمانی که فرد دچار گرمازدگی می شود علائم از عطش و افزایش ضربان قلب آغاز و در انتها به کاهش هوشیاری و بروز اغما پیشرفت می کند.

وی تاکید کرد: در هنگام بروز گرمازدگی فرد باید از هوای گرم خارج شده و مایعات مصرف کند و در محیطی با دمای پایین تر قرار بگیرد و در موارد بحرانی و کاهش هوشیاری از طریق تماس با ۱۱۵ و مایع درمانی وردیدی درمان شود.