۱۷هزارو۲۷۳ سالمند و خانوار تحت پوشش بهزیستی مرکزی/ استان مرکزی در رتبه دوم جمعیت سالمند کشور قرار دارد

فروردین 30, 1401
159 بازدید

سرپرست بهزیستی استان مرکزی: ۱۷هزارو۲۷۳ سالمند و خانوار تحت پوشش بهزیستی مرکزی/ استان مرکزی در رتبه دوم جمعیت سالمند کشور قرار دارد   اراک– پایگاه خبری چشم براه: سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر سالمند و خانوار تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارد و ۲۲۶ نفر سالمند نیز […]

سرپرست بهزیستی استان مرکزی:

۱۷هزارو۲۷۳ سالمند و خانوار تحت پوشش بهزیستی مرکزی/ استان مرکزی در رتبه دوم جمعیت سالمند کشور قرار دارد

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر سالمند و خانوار تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارد و ۲۲۶ نفر سالمند نیز در ۷ مرکز شبانه‌روزی نگهداری می شوند.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی؛ زیدوند در مراسم ضیافت افطار که به همت بنیاد فرزانگان استان مرکزی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه جمعیت سالمندان در کشور رتبه دوم را دارد؛ اظهار کرد: طبق آمارهای موجود ۱۰ درصد جمعیت کشور یعنی بیش از ۹ میلیون نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط شهرستان های تفرش و آشتیان با ۱۹ درصد پیرترین و ساوه با ۵.۷ درصد جوان ترین شهرستان استان مرکزی است.

وی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی ۷ مرکز شبانه روزی شامل چهار مرکز در اراک؛ یک مرکز در دلیجان؛ یک مرکز در تفرش؛ یک مرکز در آشتیان است. همچنین یک مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت ۵۰ نفر در اراک به منظور خدمات رسانی به سالمندان که البته مرکز روزانه سالمندان اراک از ساعت ۸ الی ۱۴ فعال است که خدمات آموزشی؛ توانبخشی و هنری در این مرکز ارائه می شود.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر یک مرکز ویزیت رایگان در منزل و مراقبت در منزل با هدف ارائه خدمات به سالمندان تحت گرا و ضایعه نخاعی و کسانی که دچار سکته مغزی شده اند؛ فعال است. که این اکیپ تخصصی شامل پزشک؛ مددکار؛ پرستار و فیزیوتراپ به منزل سالمندان مراجعه و آنان را به طور رایگان درمان می‌کنند.

زیدوند؛ پرداخت مستمری؛ ارائه دفترچه بیمه درمانی؛ بیمه تکمیل درمان؛ ارائه وسایل توانبخشی؛ ارائه خدمات توانبخشی و اعزام به مراکز نگهداری را از بارزترین خدمات به سالمندان عنوان کرد.