افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۲/ از پیک نیک برای گرمایش چادر مسافرتی استفاده نشود

فروردین 5, 1402
99 بازدید

رئیس اورژانس استان مرکزی خبرداد: افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۲/ از پیک نیک برای گرمایش چادر مسافرتی استفاده نشود اراک –پایگاه خبری چشم براه: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی از افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با گاز CO در ۴ روز اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، […]

رئیس اورژانس استان مرکزی خبرداد:

افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۲/ از پیک نیک برای گرمایش چادر مسافرتی استفاده نشود

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی از افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با گاز CO در ۴ روز اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، بهروز ایران نژاد، اظهار کرد: در ۴ روز اول سال جاری تعداد ۱۳ نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده اند که این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش ۴۵ درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: خوشبختانه در این بازه زمانی فوتی ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان ثبت نشده است.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله در ایام نوروز و با توجه به تغییرات دمایی شاهد استفاده مجدد شهروندان از وسایل گرمایشی بدون چک صحیح مسیر گاز خروجی این وسایل و یا استفاده از چادر جهت اسکان توسط مسافران نوروزی و نیز استفاده از وسایل گرمایشی مانند گاز پیک ‌نیک در داخل چادرها هستیم که این موضوع با خطر انتشار گاز مونوکسید کربن بعنوان “قاتل خاموش” و ایجاد مسمومیت و در مواردی بروز مرگ همراه می باشد.
ایران نژاد، از مسافران درخواست کرد، به هیچ عنوان از پیک نیک برای گرمایش چادر مسافرتی و یا محیط داخل خودرو استفاده نکنند.