امداد رسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف توسط راهداران استان مرکزی 

بهمن 12, 1401
89 بازدید

مدیرکل راهداری مرکزی خبر داد ؛ امداد رسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف توسط راهداران استان مرکزی اراک –پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در بارش سنگین برف در شبانه روز گذشته ضمن برفروبی ۱۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی، راهداران به ۶۴ خودروی […]

مدیرکل راهداری مرکزی خبر داد ؛

امداد رسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف توسط راهداران استان مرکزی

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در بارش سنگین برف در شبانه روز گذشته ضمن برفروبی ۱۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی، راهداران به ۶۴ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، مهرداد جهانی ضمن قدردانی از همت و تلاش بی وقفه راهداران سطح استان در برقراری تردد ایمن در سطح محورهای مواصلاتی از برفروبی ۱۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان خبر داد.
وی افزود: طی شبانه روز گذشته با همت راهداران جهادگر استان، علاوه بر عملیات برفروبی و نمکپاشی برای باز نگه داشتن راه‌ها و جلوگیری از انسداد محورهای مواصلاتی، به ۶۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه گرفتار در برف نیز امداد رسانی کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با حضور در جاده‌های برفگیر استان مهم‌ترین عامل گره های ترافیکی در هنگام بارش برف را عدم استفاده رانندگان از زنجیرچرخ عنوان کرد و گفت: متأسفانه تمامی خودروهای گرفتار شده در برف کسانی هستند بودند که از زنجیرچرخ استفاده نکرده و بدون تجهیزات ایمنی سفر اقدام به سفرهای شبانه کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: گره های ترافیکی در هنگام بارش برف موجب اختلال در عملیات برفروبی می‌شود که اگر استفاده از زنجیرچرخ توسط کاربران جاده‌ای رعایت شود برقراری تردد در محورهای مواصلاتی در هنگام بارش برف بنحو شایسته انجام می‌شود.
جهانی میزان مخلوط ماسه و نمک پخش شده در سطح راه‌های استان را سه هزار تن عنوان کرد و گفت: پخش ماسه و نمک در سطح راه‌ها بمنظور جلوگیری از یخزدگی بکار می‌رود که پیش از فصل زمستان تهیه شده و در تمامی راهدارخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.
به گفته وی کانون عملیات برفروبی در استان مرکزی ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار است که با فعالیت ۵۴ اکیپ، عملیات راهداری زمستانی را برای خدمت به کاربران جاده‌ای اجرا می‌کنند.