امضا تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با هدف ارائه خدمات درمانی مطلوب

آذر 16, 1401
95 بازدید

سرپرست بهزیستی استان مرکزی خبرداد؛ امضا تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با هدف ارائه خدمات درمانی مطلوب     اراک –پایگاه خبری چشم براه: سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: روند امضا تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران وسازمان بهزیستی کشور، تسهیل وگسترش طیف ارایه خدمات درمانی بهداشتی مطلوب تر به افراد دارای معلولیت را همراه […]

سرپرست بهزیستی استان مرکزی خبرداد؛

امضا تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با هدف ارائه خدمات درمانی مطلوب

 

 

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: روند امضا تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران وسازمان بهزیستی کشور، تسهیل وگسترش طیف ارایه خدمات درمانی بهداشتی مطلوب تر به افراد دارای معلولیت را همراه دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمد زیدوند افزود: با عنایت به تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان  بهزیستی کشور ، از این پس بیمه سازمان بیمه سلامت ایران خدمات مطلوبی را به طیف گسترده ای از  افراد دارای معلولیت ارائه می کند.
وی اظهار کرد: این افراد با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که درک شرایط این قشر و برنامه ریزی برای برطرف کرد آن از وظایف نهادهای حمایتی و بیمه ای است .
وی بیان داشت: سازمان بیمه گر بیمه سلامت به دنبال ارتقاء سطح خدمات به افراد دارای معلولیت در حوزه توانبخشی هستند، به طوری که یکی از موضوعاتی که به صورت جدی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری می‌شود، بحث پوشش بیمه ای خدمات پیشگیری، مداخلات درمانی افراد دارای معلولیت است .
زیدوند گفت در راستای این تفاهم نامه خدمات ارائه شده به معلولین جامعه که قبلا ۸ کد خدمتی بوده است ، هم اکنون به  ۵۹ کد خدمتی به این افراد افزایش پیدا کرده و امیدواریم که شاهد سطح گسترده تر از ارائه خدمت به این قشر از جامعه باشیم .
سرپرست بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.
زیدوند اضافه کرد: طبق  تفاهم نامه جدید فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران با  سازمان بهزیستی کشور از مجموع ۵۹ کد خدمتی به معلولان ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی می توان اشاره کرد.
وی با اشاره به خدمات یاد شده گفت:  ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود که امیدواریم روز به روز شاهد ارائه خدمات گسترده تری  به این افراد جامعه باشیم.