قرار دادهای توافقی مدیران مدارس عامل افزایش نرخ سرویس ها

مهر 13, 1401
105 بازدید

‍ گلایه معاون سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری اراک: قرار دادهای توافقی مدیران مدارس عامل افزایش نرخ سرویس ها   اراک– پایگاه خبری چشم براه: معاون سازمان مدیریت حمل ونفل بار ومسافر شهرداری اراک، ضمن بیان اینکه، مدیران مدارس با قراردادهای توافقی به افزایش نرخ سرویس ها دامن می زنند، گفت: […]

‍ گلایه معاون سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری اراک:

قرار دادهای توافقی مدیران مدارس عامل افزایش نرخ سرویس ها

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
معاون سازمان مدیریت حمل ونفل بار ومسافر شهرداری اراک، ضمن بیان اینکه، مدیران مدارس با قراردادهای توافقی به افزایش نرخ سرویس ها دامن می زنند، گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب سرویس مدارس مشکلی ندارند و موظف به ارائه سرویس هستند ولی تعدادی از مدارس به‌صورت مستقیم با رانندگان قرارداد می‌بندند که این کار باعث شده تا به بالا رفتن نرخ‌ها دامن بزنند و حتی شرکت‌ها در تأمین راننده با مشکل مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، رضا علینقی پور معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری اراک و عضو کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس درخصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزی در اراک اظهار داشت: اواخر سال تحصیلی گذشته و در پی بازگشایی یکباره مدارس در اردیبهشت‌ماه مدیران مدارس از شرکت‌ها برای ارائه سرویس استفاده نکردند و رانندگان به‌صورت توافقی کار کردند که این مسئله مشکلاتی را برای سال تحصیلی جدید ایجاد کرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها باید نرخ کرایه سرویس مدارس اردیبهشت‌ماه در کارگروه ماده ۱۸ مصوب و برای تأیید به شورای شهر ارجاع شود که این کار بر اساس برآورد هزینه‌های وقت طبق روال انجام شد اما پس از آن با آزادسازی یارانه‌ها مواجه شدیم که منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو برای رانندگان شد در نتیجه نرخ جدیدی پیشنهاد و اخیراً مصوب گردید.

علینقی پور خاطر نشان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب مشکلی ندارند و موظف به ارائه سرویس هستند ولی تعدادی از مدارس با شرکت‌ها وارد همکاری نشده‌اند و به‌صورت مستقیم با رانندگان قرارداد می‌بندند که این کار باعث شده تا به بالا رفتن نرخ‌ها دامن بزنند و شرکت‌ها در تأمین راننده با مشکل مواجه شوند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات هم این است که خیلی از مدارس رانندگان فاقد صلاحیت را به‌کارگیری کرده‌اند یعنی راننده هیچ‌گونه پروانه فعالیتی از سازمان حمل‌ونقل شهرداری ندارد.

عضو کارگروه ماده ۱۸ اضاقه کرد: بر اساس آیین‌نامه طرف قرارداد شرکت‌ها و رانندگان مدیران مدارس هستند و سازمان حمل‌ونقل شهرداری تأییدکننده صلاحیت راننده و شرکت‌هاست.

معاون اجرایی سازمان مدیریت حمل ‌و نقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: نرخ سرویس مدارس بر اساس ظرفیت مجاز خودرو مصوب شده و رانندگان و شرکت‌های حمل نقل موظف به رعایت تعداد مسافر هستند و بحث نظارت هم با انجمن اولیا و مربیان و راهنمایی و رانندگی است ضمن اینکه سازمان حمل‌ونقل نیز از ابتدای مهرماه با راه‌اندازی گشت‌های بازرسی این موضوع را بررسی می‌کند.

علینقی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که اولیا درخواست سرویس را هنگام ثبت‌نام به مدرسه ارائه نداده‌اند افزود: وزارت کشور چند سالی است سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی تحت عنوان «سپند» را راه‌اندازی کرده است و در برخی شهرها در حال اجراست چراکه اگر اولیا درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند مدیریت سرویس مدارس بهتر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط به این سامانه متصل هستند و شهرداری نیز شرکت‌های حمل‌ونقل فعال و دارای صلاحیت را در این سامانه وارد کرده است همچنین شرکت‌ها موظف هستند رانندگان خود را در این سامانه ثبت‌نام کنند چراکه تخصیص یارانه سوخت به رانندگان سرویس مدارس صرفاً از طریق ثبت‌نام در این سامانه صورت خواهد گرفت.

عضو کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس اراک خاطرنشان کرد: هرچند برای بهره‌گیری از سامانه سپند در سال تحصیلی جاری فرصت گذشته است اما اولیا و مدیران مدارس هم باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند ضمن آشنایی با سامانه زمینه مناسبی برای استفاده از آن در سال آینده ایجاد شود.