مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی درکفتگوباسایت خبری چشم به راه: استان مرکزی با کمبود اراضی صنعتی مواجه است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی درکفتگوباسایت خبری چشم به راه: استان مرکزی با کمبود اراضی صنعتی مواجه است
مهر 3, 1400
774 بازدید

  اراک– مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با کمبود اراضی صنعتی مواجه است. انتظار می رود دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین نیازهای نواحی صنعتی اقدام کنند. طیب میرزائی در گفتگو باخبرنگار سایت خبری چشم به راه بیان داشت: تاکنون ۲ هزارو ۹۹ واحد تولیدی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی […]

 

اراک– مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با کمبود اراضی صنعتی مواجه است. انتظار می رود دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین نیازهای نواحی صنعتی اقدام کنند.

طیب میرزائی در گفتگو باخبرنگار سایت خبری چشم به راه بیان داشت: تاکنون ۲ هزارو ۹۹ واحد تولیدی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی این استان به بهره‌برداری رسیده است و ۳۷ هزار و ۶۰۱ نفر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود اراضی صنعتی در استان مرکزی، از دستگاه های خدمات رسان به خصوص شرکت آب و منطقه ای و توزیع برق انتظار می رود نسبت به تامین آب و برق برخی از نواحی صنعتی اقدام کنند، تا بتوان اراضی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

میرزائی افزود: ایجاد یک‌هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی با بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری امسال در شهرک‌های و نواحی صنعتی نقاط مختلف این استان هدفگذاری شد که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه جاری، ۴۵ درصد برنامه‌ تدوین شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی محقق شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی، ۳۳۱ قرارداد واگذاری ۲۰۸ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در سال جاری هدفگذاری شد که نسبت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

میرزائی اظهار داشت: همچنین با شتاب بخشی به طرح‌های صنعتی در حال ساخت این شرکت، بهره‌برداری از ۱۲۰ طرح در سال جاری برنامه‌ریزی شد که تا کنون ۷۱ طرح معادل ۵۹ درصد برنامه پیش‌بینی شده محقق شده است.

وی، توسعه فضای صنعتی ۴۳۷ هکتاری و توسعه اراضی ۷۰ هکتاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه‌های امسال‌ این شرکت  در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی ۴۴ واحد صنعتی راکد نیز از اولویت‌های سال جاری است که تا کنون ۲۵ واحد راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: این استان با صدور اسناد تفکیکی برای ۱۱ هزار و ۶۴۳ هکتار اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و با استقرار ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۳ خودرو مجهز رتبه دوم کشور را دارا است.

برچسب‌ها:, ,