مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد، ۲طرح گردشگری در استان مرکزی آماده بهره برداری

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد، ۲طرح گردشگری در استان مرکزی آماده بهره برداری
شهریور 31, 1400
1007 بازدید

  اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از بهره‌برداری دو طرح گردشگری بخش خصوصی همزمان با هفته گردشگری در این استان خبر داد. مصطفی مرزبان درگفت وگو با خبرنگار سایت خبری چشم براه اظهار کرد: این طرح ها همزمان با هفته گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد […]

 

اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از بهره‌برداری دو طرح گردشگری بخش خصوصی همزمان با هفته گردشگری در این استان خبر داد.

مصطفی مرزبان درگفت وگو با خبرنگار سایت خبری چشم براه اظهار کرد: این طرح ها همزمان با هفته گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی افزود: این طرح‌های گردشگری، شامل یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای قلعه‌نو و یک مجتمع گردشگری تفریحی در شهرستان اراک است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۹۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

مرزبان اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی به‌بارت در روستای قلعه‌نو دارای ۲۰۰۰ متر مربع مساحت، ۸ سوئیت اقامتی و ظرفیت ۵۰ نفر، دو طبقه سفره‌خانه‌سنتی و فضای پذیرایی و یک فضای دم‌نوش‌خانه تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و آماده‌سازی پروژه گردشگری سپنتا توسط بخش خصوصی گفت: این مجموعه گردشگری دومین پروژه آماده بهره‌برداری استان است که با اشتغال حدود ۴۰ نفر در فاز اول این پروژه؛ شامل تالار پذیرایی، پمپ بنزین و تالار پذیرایی در هفته گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرزبان اضافه کرد: با توجه به روند فعلی توسعه گردشگری انتظار می‌رود در چند سال آینده سهم صنعت توریسم و روند صعود گردشگری در صورت فروکش شدن همه گیری کرونا شدت بیشتری پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها و سایر طرح‌های گردشگری تحول مناسبی همراه با تنوع در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان انجام شود و انتظار می‌رود با حمایت از این طرح‌ها گردشگری در استان بیش از گذشته تقویت شود.

برچسب‌ها:, , ,