نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

مهر 9, 1401
159 بازدید

همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید اراک– پایگاه خبری چشم براه: مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری رهیار به عنوان نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی در شهرستان محلات افتتاح شد. به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از […]

همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری

نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری رهیار به عنوان نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی در شهرستان محلات افتتاح شد.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، این مراسم همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و با حضور ملک‌جانی فرماندار شهرستان محلات، آقا گلی بخشدار مرکزی، محمدی رئیس آموزش و پرورش، معاون گردشگری استان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

مصطفی مرزبان گفت: مجموعه گردشگری رهیار جزو مجموعه‌های تبدیلی است که قبلا باغات انار و کشاورزی بوده این مجموعه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.

وی افزود: موافقت اصولی این مجموعه به عنوان اولین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت ۱۰ هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان در مسیر شهرستان محلات به آبگرم واقع شده و حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از 6 نفر به صورت مستقیم است.

وی بیان داد: در این مجموعه قسمت‌های مختلف شامل پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه و صید ماهی را شخصا از نزدیک تجربه کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و پروژه مزرعه گردشگری رهیار می‌تواند به عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان و یا کشور معرفی شود.

مرزبان با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاهاست افزود: در این راستا روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند.