نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری

اسفند 15, 1401
129 بازدید

معاون سازمان راهداری خبر داد ؛ نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری   اراک –پایگاه خبری چشم براه: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون […]

معاون سازمان راهداری خبر داد ؛

نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری

 

اراک –پایگاه خبری چشم براه:
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری
باهدف تسهیل در دسترسی به سامانه شکایات مسافران جاده ای انجام می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری چشم براه به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و جاده ای، حمیدرضا شهرکی گفت: به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی(وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین بار با همکاری دفتر حمل و نقل مسافر و مرکز مدیریت راه های کشور، طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد ،تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور ملزم به درج پلاک وسیله نقلیه و راهنمای نحوه ارتباط با سامانه، در داخل وسایط نقلیه تحت پوشش خود می باشند.

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان مسافران و مراجع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می نمایند، همچنین به منظور درج و پیگیری شکایات و اطلاع رسانی به مخاطب از نحوه پیگیری شکایت و پاسخگویی طی مراحل مختلف سفر (قبل از سفراعم از خرید بلیت و نحوه ارائه خدمات شرکت در مبداء – حین سفرشامل خدمات ناوگان ، توقف جهت اقامه نماز و صرف غذا، نحوه رعایت قوانیین رانندگی – بعد از سفر توقف در مقصد اصلی مندرج در بلیت و… ) و درجهت احترام به حقوق شهروندان و خدمات گیرندگان و رعایت اصول مشتری مداری در چارچوب منشور حقوق مسافر، تهیه و نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به وب اپ شکایت مسافری در داخل اتوبوس ها به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد : در این راهنما ، اطلاعات لازم از جمله لینک دستیابی به سامانه و شماره تماس مسئول پاسخگوی شرکت مسافربری به صورت بارکد دوبعدی (QR –CODE ) بر روی بلیت مسافران چاپ می گردد. همچنین در خصوص بلیط های الکترونیکی و پیامکی لینک دستیابی به مسیر و سامانه در انتهای پیامک در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. این وب اپ از طریق ایجاد اتصال فوری و برخط با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال خواهد شد. یک مسیر واحدی در ثبت و رسیدگی به شکایات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور می باشد.
گفتنی است، سایر راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم با سامانه تلفنی ۱۴۱ و ارسال پیامک به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان ، همچنان به قوت خود باقی است.