آخرین چهارشنبه سال جاری را با کاهش آسیب‌ها پشت سر بگذاریم

اسفند 10, 1400
206 بازدید

توصیه رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:  آخرین چهارشنبه سال جاری را با کاهش آسیب‌ها پشت سر بگذاریم اراک–رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انحراف از آیین چهارشنبه آخر سال باعث بروز اتفاقات تلخ می شود. به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ محمد پروهان بیان کرد: متاسفانه […]

توصیه رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

 آخرین چهارشنبه سال جاری را با کاهش آسیب‌ها پشت سر بگذاریم

اراک–رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انحراف از آیین چهارشنبه آخر سال باعث بروز اتفاقات تلخ می شود.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ محمد پروهان بیان کرد: متاسفانه برداشت غلطی از رسوم شیرین سنتی ایرانی، باعث بروز اتفاقات تلخ چهارشنبه آخر سال می شود.

وی افزود: متاسفانه هر چه به آخرین هفته و چهارشنبه پایان سال نزدیک می شویم، شاهد اتفاقات خطرناکی هستیم که عمدتا جوانان را تحت تاثیر قرار داده و کام خود و خانواده شان را تلخ می کند.
وی تاکید کرد: خانواده ها با هدایت و راهنمایی فرزندان خود می توانند از بروز اتفاقات خطرآفرین جلوگیری کنند چراکه استفاده از وسایل خطرناک با صداهای مهیب به هیچ وجه هیچ جایی در رسم گذشتگان ما نداشته و نخواهد داشت.

پروهان گفت: استفاده از مواد منفجره، آسیب هایی چون سوختگی و حتی قطع عضو را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بروز کوچکترین اتفاق در این روز برای مجموعه اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی قابل قبول نیست و اکیدا ضمن ناراحتی همکاران، از روزها و حتی ماه ها قبل از هم استانی ها به خصوص جوانان می خواهیم لذت زودگذر یک شب را با شیرینی طول زندگی به ویژه ایام سال جدید و سال نو معامله نکنند و دست به کارهای خطرناک نزنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: انفجار حاصل از مواد منفجره، احتمال صدمات بدتری را در پی خواهد داشت و صرفا به سوختگی های درجه های ۱؛۲؛۳، و ۴ ختم نمی شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان مرکزی، جزء استان های پر آسیب این روز در بین استان های کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان می توانند با مدیریت، برنامه ریزی و اجرای برنامه های کم آسیب تر و شادتر و البته فرهنگ سازی، نسبت به سنت صحیح این روز و اجرای خوب آن، مخاطرات این روز کمتر و کمتر کنند.

پروهان در پایان خطاب به جوانان گفت: ایجاد سر و صدای بلندتر با مواد خطرناکی که هر لحظه امکان منفجر شدنشان وجود دارد به هیچ وجه افتخار آمیز نیست.