بیانیه کانون مربیان و انجمن پیشکسوتان فوتبال استان مرکزی در خصوص باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک

بیانیه کانون مربیان و انجمن پیشکسوتان فوتبال استان مرکزی در خصوص باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک
مرداد 28, 1400
470 بازدید

بیانیه کانون مربیان و انجمن پیشکسوتان فوتبال استان مرکزی در خصوص باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک         به نام پروردگار متعال جناب آقای مهندس مجیدی مدیر عامل محترم شرکت آلومینیوم ایران اعضای محترم هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران با سلام و احترام تلاش‌های دو دهه اهالی فوتبال استان مرکزی در سال ۱۳۹۹ […]

بیانیه کانون مربیان و انجمن پیشکسوتان فوتبال استان مرکزی

در خصوص باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک

 

 

 

 

به نام پروردگار متعال

جناب آقای مهندس مجیدی

مدیر عامل محترم شرکت آلومینیوم ایران

اعضای محترم هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران

با سلام و احترام

تلاش‌های دو دهه اهالی فوتبال استان مرکزی در سال ۱۳۹۹ به ثمر نشست و با حمایت مستقیم شرکت آلومینیوم تیم فوتبال این شهر به لیگ برتر صعود نمود و موجی از شور و شعف و نشاط را در اراک ایجاد کرد.

به جرأت می‌توان گفت هیچ نهاد و دستگاه فرهنگی و اجتماعی قادر نخواهد بود این چنین تحولی را در عرصه شادابی اجتماعی در شهر به وجود آورد و اگر کرونای لعنتی اجازه می داد این هیجان با حضور بیست هزار نفری هواداران عاشق و مشتاق در استادیوم تخلیه می‌شد.

انجمن پیشکسوتان و کانون مربیان فوتبال استان مرکزی با تبریک به شما و تشکر از این گام ارزشمند  برای شهری  که در اغلب شاخص‌های شور و نشاط پایین‌ترین   نرم و استانداردهای کشوری را داراست ،ضروری و شایسته است.

بنابراین مواردی را در راستای آگاهی بخشی و مشاوره به حضور تان ارائه می نماییم تا در تصمیم گیری های فصل جاری راهگشای شما باشد .

* نیک می دانیم بازار آلومینیوم و خرید و فروش این فلز گرانبها  نه به تبلیغ و نه به برندسازی اجتماعی نیاز دارد و اگر مدیران ایرالکو در ورزش و فوتبال حضور دارند ، فقط و فقط به عشق جوانان این شهر و ایجاد فضایی شاد و پرنشاط در   جامعه ای است که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و به واقع آلومینیوم درصدد است با توجه به ورزش دین خود را به حوزه مطالبات اجتماعی و حقوق شهروندی ادا نماید.

پس شایسته است مسوولین استان به احترام این اقدام ارزشمند شما ،همه       کوشش  و تلاش خود را در جهت حمایت و سربلندی این باشگاه به کار برند و این سرمایه اجتماعی را بیش از هر زمان دیگر قدر بدانند و برای حفظ و پیشرفتش تلاش کنند.

از شما نیز انتظار داریم برای تداوم فعالیت این باشگاه که تنها امید جوانان این شهر است تلاش کنید و با برنامه ریزی اثربخش به این رسالت اجتماعی پاسخ دهید.

2)  افتخار صعود به لیگ برتر در سایه مدیریت ارزشمند مدیران بومی به وقوع پیوسته است و باید این موضوع را برجسته کرده و پاس بداریم و باور کنیم که مدیریت بومی با دلسوزی و تعصب افزون موفقیت را رقم خواهد زد و صرفه و صلاح باشگاه را بیش از هر زمان دیگری در نظر خواهند گرفت.

انجمن پیشکسوتان و کانون مربیان فوتبال استان مرکزی اعتراض شدید خود را نسبت به عملکرد ضعیف و دور از شأن مدیرعامل فصل گذشته باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم ابراز داشته و انتظار دارد در کوتاه ترین زمان و در تعطیلات پیش از فصل نسبت به تغییر و تحول در مدیریت باشگاه اقدام و کار به دست مدیران بومی و صاحب اندیشه و بینش سپرده تا موفقیت حاصل گردد.

عدم حضور دائم مدیر محترم در باشگاه و اداره مجموعه از راه دور و به شکل مدیریت پروازی ، عدم ارتباط مناسب با اقشار مختلف فوتبالی از جمله مربیان، هواداران و پیشکسوتان عدم توجه به موضوع درآمدزایی و تزریق نکردن حتی یک ریال از طریق اسپانسر ، عدم شفافیت و پاسخگویی به رسانه های مختلف، عدم  شفافیت و پاسخگویی به رسانه های  مختلف ،عدم پیگیری سریع و دقیق مطالبات حقوقی باشگاه و پرونده های باز در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی کسب نتایج ضعیف و تحقیر آمیز و …همه و همه دلایلی هستند که ضعف مدیریتی مدیرعامل فعلی باشگاه را نمایان می‌کند و انتظار می رود هیات مدیره با احترام به شخصیت ایشان در  کوتاهترین زمان  به برکناری اقدام و باشگاه را از این بی سامانی به آرامش مطلوب رهنمون سازند.

3)بهترین موضوعی که باید بدان پرداخت روند فنی و نتایج تیم از ابتدای فصل تا پایان می باشد که بدون شک به هیچ عنوان مطلوب و قابل توجیه نیست.

باید بپذیریم بیشتر تیم‌هایی که از لیگهای پایین دست به لیگهای بالادست  صعود        می کنند  در سال اول  می جنگند تا خود را با شرایط وفق داده و دوباره به لیگ پایین دست سقوط نکنند اما این موضوع در خصوص تیم کاملاً حرفه ای و با پشتوانه آلومینیوم صدق نمی کرد.

اگر مدیرعامل و سرمربی کمی درایت به خرج می دادند و تعصب بیشتری به خرج داده و تلاشی مضاعف بکار می بستند، امروز آلومینیوم چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی کرسی حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نموده بود.

همراهی کامل هیات مدیره شرکت با باشگاه و از طرفی همراهی و حمایت کامل هیات مدیره باشگاه از سرمربی و مدیرعامل جای هیچ گونه بحث و اعتراضی را باقی نخواهد گذاشت.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار تیم بسیار مطلوب و شایسته بوده  و عزیزان کادر فنی و مدیرعامل به هیچ عنوان نمی تواند کسب نتایج ضعیف و سقوط  رتبه چهارم و پنجم به یازدهم در پایان فصل را توجیه نمایند.

ضمن این که مردم اصیل و نجیب اراکی  ،هواداران فوتبالی و همچنین رسانه های استان مرکزی با عشق و علاقه بی حد و حصر این تیم را حمایت کردند و امروز از شما انتظار دارند تا شرایطی را فراهم نمایید تیمی قوی و به دور از حاشیه راهی رقابتها شود.

لذا کانون مربیان و انجمن پیشکسوتان استان مرکزی با صراحت درخواست خود را  برای تغییر مدیرعامل فعلی که به جز  ضرر و خسران و در بعضی موارد تحقیر و سرشکستگی برای باشگاه به همراه نداشته است و همچنین عدم  تمدید قرارداد با سرمربی به شما عزیزان ارائه نموده و انتظار می رود با استفاده از نظر مشورتی نخبگان فوتبال اراک که کم هم نیستند بهترین‌گزینه های مدیرعامل و سرمربی که دلسوز و کارآمد باشند ،برگزیده شوند.

با توجه به نگاه بلند و آماری اهالی ورزش و هواداران به موضوعات فوتبالی دیگر شوهای تلویزیونی و ادعاهای واهی و بی پایه و اساس چاره ساز نخواهد بود و عزیزان باید به کارنامه فعالیت و نتیج مدیریتی و ورزشی خود در این باشگاه اتکا کنند.

نمی توانیم ضعف های خود را با حاشیه سازی به گردن دیگران بیاندازیم و این منصفانه و جوانمردانه نیست و انتظار می رود مدیرعامل و سرمربی محترم به آمار و واقعیت ها اتکا کنند و روح ورزش را خراب نکنند.

4) تقویت اعضای هیات مدیره و افزایش اختیارات آنها در انتخاب مدیرعامل و سرمربی یکی از رموز موفقیت باشگاه است.

پیشنهاد می شود به هیچ عنوان قبل از انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل، سرمربی انتخاب نکنید چرا که بدون شک موجب اختلاف و نابسامانی در حوزه‌های مختلف باشگاه خواهد شد.

ضمن اینکه اندکی کنکاش در روند موفقیت‌ها و ناکامی‌های تیم فوتبال آلومینیوم به راحتی می توانید عوامل  و نقاط ضعف باشگاه را شناسایی کنید و در فصل جدید نسبت به تغییر و یا ترسیم آنها اقدام نمایید .

5) ورزش حرفه‌ای جذابیت و زیبایی خاص خودش را  دارد  و هیجان و نشاط را برای جامعه به ارمغان می آورد اما بازیگردانان این صحنه باید در تیم‌های پایه باشگاه پرورش و برای فعالیت  ارزنده در سالهای بعد آماده ورود به میدان شوند .

لذا از شما تقاضا داریم با انتخاب مربیان جوان کاربلد نسبت به تقویت و افزایش تیم‌های پایه و مدارس فوتبال تخصصی همت  گمارید  و با پرورش استعداد ها و بازیکنان شایسته ضمن ورود به عرصه نقل و انتقالات بازیکنان ارزشمند هر ساله از حضور بازیکنان غیر عمومی در تیم لیگ برتری بکاهید تا روزی تیم آلومینیوم متکی بر داشته های خود افتخار آفرینی کند.

6) کانون هواداران یکی از الزامات فعالیت باشگاههای بزرگ دنیاست .متاسفانه طی سال‌های اخیر کانون هواداران آلومینیوم ساختار واقعی پیدا نکرده و عزیزانی که سرمایه‌های اصلی ورزش در تمام طول سال هستند  از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند که می طلبد با برنامه‌ریزی و هویت بخشی به این سامانه شرایط برای تقویت هواداران را فراهم نماییم.

امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسی دلسوزان متخصص و برنامه ریزی صحیح شاهد آینده ای روشن برای تیم فوتبال آلومینیوم اراک در همه رده های سنی به ویژه لیگ برتر فوتبال باشیم .

سربلند و پاینده باشید.                              مردادماه 1400

انجمن پیشکسوتان وکانون مربیان استان مرکزی

رونوشت :

  • جناب آقای آقازاده استاندار محترم استان مرکزی
  • جناب آقای اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی
  • جناب آقای عسگری مدیر محترم حراست شرکت آلومینیوم ایران
  • رئیس محترم هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فرزانگان آلومینیوم
برچسب ها