شکست خانگی آلومینیوم در مقابل پرسپولیس پرمهره

شهریور 9, 1401
278 بازدید

شکست خانگی آلومینیوم در مقابل پرسپولیس پرمهره به قلم:محمد پاکی جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران آلومینیوم و پرسپولیس به مصاف هم رفتند و در پایان پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر آلومینیوم را شکست داد. جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ ورزشگاه امام خمینی در هفته سوم مسابقات لیگ برتر […]

شکست خانگی آلومینیوم در مقابل پرسپولیس پرمهره

به قلم:محمد پاکی

جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران آلومینیوم و پرسپولیس به مصاف هم رفتند و در پایان پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر آلومینیوم را شکست داد.

جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ ورزشگاه امام خمینی در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران میزبان دو تیم آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران بود. بازی در حالی برگزار شد که آلومینیوم با اعتماد به نفس و امتیاز میزبانی و پرسپولیس برای خارج از زیر فشار تساوی های دو هفته گذشته پا به میدان گذاشتند.

پاس مهندسی ترابی زمینه ساز انتقام از گربه سیاه

بازی با سوت داور در ساعت ۱۹ آغاز شد.
نیمه اول ابتدا ترابی یک موقعیت را برای پرسپولیس از دست داد و شوت پشت محوطه جریمه زاپاتا از آلومینیوم به بیرون دروازه رفت تا اینکه در دقیقه ۴۲، پرسپولیس روی پاس مهندسی مهدی ترابی با توجه به غفلت مدافعین آلومینیوم و فرار سرلک و تک به تک شدن با دروازه به اولین گل فصل خود رسید. در نیمه دوم چند دقیقه ای آلومینیوم بازی را در دست گرفت و در یک موقعیت خوب بیرانوند شوت والنتینو را دفع کرد.‌ بعد از آن بازی با آهنگ ملایمی ادامه پیدا کرد و در دقایق پایانی آلومینیم رو به بازی مستقیم آورد اما زهر لازم برای شکست دادن دفاع مستحکم پرسپولیس را نداشت و شاگردان یحیی به خوبی بازی را کنترل کردند تا با همان نتیجه یک بر صفر،طلسم پیروزی آلومینیوم در اراک را بشکنند و از گربه سیاه دو فصل اخیر خود انتقام بگیرند.

پرس در مکان نادرست و شوت های بی حاصل

اگر بخواهیم به صورت کوتاه عوامل باخت آلومینیوم را از نگاه تاکتیکی بررسی کنیم باید به نحوه پرس تیم مهدی رحمتی اشاره کرد. هفته گذشته تیم فولاد در مقابل پرسپولیس با یک پرس از جلو به صورت تخریبی جلوی بازی هافبک های پرسپولیس را گرفته بود اما آلومینیوم از یک سوم میانی پرس کرد و به فکر توپ‌گیری و ضدحمله بود. یحیی هم با توجه به بازی آلومینیوم دستور تاکتیکی مناسبی به خط دفاع و دو هافبک دفاعیش داده بود؛ یعنی تاخیر توسط دفاع ها و بازگشت بسیار سریع توسط دو هافبک دفاعی.
ایراد دیگری که می‌توان به بازیکنان آلومینیم گرفت شوت های بی‌نتیجه و نا‌کارآمدی بود که از هرجای زمین به سمت دروازه پرسپولیس روانه میکردند و بیرانوند بدون کوچکترین زحمتی توپ هارا میگرفت و آلومینیوم موقعیت هایی که میتوانست برای بازی‌سازی داشته باشد را از دست می‌داد.

در میان عملکرد بازیکنان آزادی و والنتینو نتوانستند درخشش بازی قبل را تکرار کنند و رضا جبیره و علی دشتی هم از زمانی که به بازی آمدند نمایش ناموفق و ضعیفی داشتند.

بازی مالکانه پرسپولیس و بازیگردانی عالیشاه

از طرفی بد نیست به بازی مالکانه پرسپولیس هم توجهی بکنیم که با پاس های متوالی سعی بر این داشتند از شیفت حریف استفاده کنند و از جناحین نفوذ داشته باشند. تاکتیکی که به دلیل سرعت عملکرد بازیکنان پرسپولیس با کیفیت خوبی انجام شد.
نکته مهم دیگر، بازی با ریسک بالای امید عالیشاه بود که به عقب می‌آمد و توپ میگرفت؛ عالیشاه پشت لوکادیا، مهاجم پر سروصدای پرسپولیسیا، به شکل آزاد توپ گیری میکرد و با ترابی و صادقی زوج سازی را در دستور کار داشتند. علاوه بر حمله در دفاع نیز با ایستا بازی کردن نعمتی از ضدحمله و نفوذ های فخرالدینی جلوگیری میکرد که به همین دلیل حمله های سمت راست آلومینیوم را خنثی کرده بود.

امید به آلومینیوم جوان

با تمام این اوصاف همانطور که مهدی رحمتی در کنفرانس خبری گفت تیم جوان آلومینیوم با میانگین سنی ۲۸ سال در مقابل پرسپولیس پر مهره و باتجربه خوب ایستادگی کرد و با هماهنگی و آمادگی بیشتر بازیکنان می توان به آلومینیوم در ادامه فصل امیدوارانه نگاه کرد.

اعتراض های همیشگی سرپرست پرسپولیس

مطابق همیشه حاشیه هایی هم از اعتراض پرسپولیسیا به وضعیت چمن استادیوم تا سکوهای هواداری و درگیری لفظی میان عوامل تیم ها وجود داشت.
درباره وضعیت چمن استادیوم باید گفت درسته خرابی هایی در بعضی نقاط زمین وجود دارد اما اینکه پرسپولیسی‌ها از قبل بازی به خرابی چمن در مقابل یکی از دروازه ها اشاره کردن و گفتن که عوامل آلومینیوم از عمد زمین رو خراب کردن که پرسپولیس نتواند از بازی‌سازی بیرانوند استفاده کند، با توجه به خرابی از قبل چمن و دو نیمه بودن بازی این اعتراض بیشتر بهانه سازی و خنده دار بود.
در مورد بی تماشاگر بودن بازی هم با ذکر سخت‌گیری بیش از اندازه کمیته انضباطی و بی تعارف تبعیض های همیشگی که میان استقلال و پرسپولیس با بقیه تیم ها وجود دارد و این‌ بازی هم به سود پرسپولیس عمل شد بحث هایی را به دنبال خود داشت.
در طول بازی هم شاهد درگیری های لفظی و بگو مگو هایی میان سرپرست باشگاه پرسپولیس و کادر فنی آلومینیوم بودیم که گذشت.

و اما در هفته چهارم آلومینیوم اراک روز چهارشنبه نهم شهریور ماه به استان کرمان میرود و مهمان مس رفسنجان خواهد بود.

برچسب ها