کمک های اولیه را فرا بگیرید و ناجی جان انسان ها شوید

کمک های اولیه را فرا بگیرید و ناجی جان انسان ها شوید
شهریور 24, 1400
371 بازدید

محمد مهدی ابراهیمی دانشجو، عضو انجمن ترویج علم ایران ساعت ۸ شب و محمد همراه دوستش در پیاده رو شلوغ شهر در حال قدم زدن است، فضای پیاده رو مملو از جمعیت ای است که درحال گشت زنی و خرید اجناس برای خانه هایشان و.. می‌باشند. ناگهان فردی در پیاده رو احساس درد در قفسه […]

محمد مهدی ابراهیمی
دانشجو، عضو انجمن ترویج علم ایران

ساعت ۸ شب و محمد همراه دوستش در پیاده رو شلوغ شهر در حال قدم زدن است، فضای پیاده رو مملو از جمعیت ای است که درحال گشت زنی و خرید اجناس برای خانه هایشان و.. می‌باشند. ناگهان فردی در پیاده رو احساس درد در قفسه سینه اش میکند و در پیاده رو در اثر ضعف و بی‌حالی می‌نشیند، همهمه ای ایجاد می‌شود و بعضی ها فریاد می‌زنند که بیایید یک نفر حالش بد شده است، فردی می‌گوید آب قند بیارید، دیگری قرصی از جیبش در می آورد و می‌گوید بخور دردت را تسکین می دهد،ناگهان محمد می‌رسد فوراً می‌گوید زنگ اورژانس بزنید، و به سرعت شروع به اقدامات اولیه میکند، آری درست است محمد اصول اولیه اقدام با این وضع را آموزش دیده است و سریعاً اقدامی مناسب انجام میدهد و نمی‌گذارد سلامت آن فرد به خطر بیافتد، در اصل محمد ناجی جان آن فرد شد و قهرمان زندگی خود.
کمک های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت های فوری و آنی است که بلافاصله پس از وقوع حادثه تا رسیدن نیروهای امدادی توسط یک شخص آموزش دیده روی بیمار صورت می‌گیرد و هدف آن پیشگیری و جلوگیری از مرگ و صدمات و عوارض بعدی است.
افراد می‌توانند کمک های اولیه را فرا گرفته و ناجی جان انسانها شوند، ارگان هایی همانند هلال احمر، سازمان اورژانس، سازمان مدیریت بحران فعالیت های ارزنده ای در زمینه آموزش کمک های اولیه انجام می‌دهند، که قابل ستایش است.
همچنین لازم است خانواده دغدغه مند اعضای خویش باشند تا اینکه شعار جمعیت هلال احمر که هر خانواده یک امدادگر تحقق یابد، دوره های آموزشی آنلاین جمعیت هلال احمر بسیار مفید و کاربردی است همچنین میتوانید با ثبت نام کلاسهای کمک‌های اولیه در شهر خود به صورت عملی هم این کلاس ها را تجربه کنید و در صورت قبولی در آزمون مربوطه گواهینامه معتبر از جمعیت هلال احمر دریافت کنید. کتاب های کمک های اولیه، راهنما ها، سی دی های آموزشی، اطلاعات سایت های ذیربط (هلال احمر، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) همگی در تقویت این دانش بسیار مفید هستند.
اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهیم روشن می‌شود که چقدر می‌توانیم در حوادث (طبیعی، انسان ساخت) ناجی جان انسانها شویم و یا حداقل از بدتر شدن وضعیت موجود پیشگیری کنیم، کمک های اولیه آنچنان ارزشمند است که دکتر اریک برنس متخصص کمکهای اولیه در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر می‌گوید:
تصور کنید مصدومی بر اثر یک تصادف جاده ای دچار خونریزی شود، اگر کسی نباشد که برای متوقف ساختن خونریزی روی زخم فشار اعمال کند حتی پیچیده ترین یا سریع ترین خدمات اورژانسی در جهان زمانی به صحنه حادثه می‌رسند که تنها می‌توانند مرگ شخص را تایید کنند.
جامعه آماده در مخاطرات نیازمند خانواده آماده است بنابراین درنگ نکنید و همین امروز برای ثبت نام کلاس کمک های اولیه خود را به جمعیت هلال احمر شهرتان معرفی کنید. و ناجی جان ارزشمند انسان ها شوید.

برچسب ها