زوکایی: انگیزه دختران ایران بی نظیر است

شهریور 5, 1401
169 بازدید

زوکایی: انگیزه دختران ایران بی نظیر است استعداد ایرانی چنان بالقوه و نهفته است که در هر فضایی امکان رشد و ترقی باشد شکوفا می شود و می درخشد. نمونه های زیادی را تاکنون در ورزش های مختلف دیدیم. در تازه ترین این چهره ها رضوان (سارا) زوکایی است که به قول معروف در اقطار […]

زوکایی: انگیزه دختران ایران بی نظیر است

استعداد ایرانی چنان بالقوه و نهفته است که در هر فضایی امکان رشد و ترقی باشد شکوفا می شود و می درخشد. نمونه های زیادی را تاکنون در ورزش های مختلف دیدیم. در تازه ترین این چهره ها رضوان (سارا) زوکایی است که به قول معروف در اقطار اروپا درخشید و صاحب عنوان و موقعیت شد.

18 ساله بود که با تجربیات گرانبها از بازی در رشته های مختلف، کاراته و بسکتبال گرفته تا سایر رشته ها به بلژیک رفت و در ورزش های کیک بوکسینگ و زیرمجموعه های این ورزش و رشته های بدنسازی، فیتنس، کراس فیت، فانکشنال، کیک بوکسینگ، بوکس، تی‌آرایکس، بادی پامپ، بادی اتک، بادی کامبکت، اسپینیگ، cx، پیلاتس، تای بو، موی تای، باراسل صاحب عنوان شد و حتی به درجه مربیگری هم رسید.

وی اولین کسی است که کراس فیت و فانکشنال در ایران ۱۵ سال پیش به صورت حرفه ای کار کرد و بنیانگذار کراس فیت و فانکشنال است

سارا در کشور اسپانیا هم دو سال کیک بوکسینگ انجام داد و در دوبی به کلاس داری و پرورش شاگرد روی آورد. بهترین عنوان وی کسب مقام قهرمانی در تورنمنت بین المللی روسیه بود که در سال 2018 رخ داد. دوره مربیگری پیشرفته کیک بوکسینگ را هم در در این کشور پشت سر گذاشت.

زوکایی مدتی است که به ایران آمده و اقدام به دایرکردن کلاس کیک بوکسینگ کرد که با استقبال کم نظیر دختران با استعداد ایرانی مواجه شد.

او می گوید: امکانات آموزشی در کشور بلژیک بی نظیر است. در امارات درآمد ماهانه شش هزار درهم داشتم اما در ایران انگیزه و اشتیاق حرف اول را می زند و به همین دلیل است که می بینیم که ورزشکاران ایران در موتای و کیک بوکسینگ در دنیا مطرح هستند.

مربی جوان ایرانی تاکید می کند که هر از گاهی به امارات و اروپا می رود تا در فضایی دیگر تجربه کسب کند اما در نهایت هر آنچه را که اندوخته است در اختیار هموطنان خود می گذارد. مهم ریشه ای است که ما در ایران داریم.

وی الگوی خود را در ورزش حاج محمدرضا طالقانی بزرگمرد کشتی ایران می داند و می گوید و از نونهالی مورد حمایت و تشویق استاد طالقانی بوده است.

رضوان زوکایی علاقه مندان این ورزش را برای استفاده از تجربیاتش به آدرس خیابان دولت – چهارراه قنات – خیابان آقامیری – نبش هاشمیان – پلاک 16 – باشگاه بدنسازی ساران دعوت می کند.

برچسب ها