فرمانداری دلیجان ، جز رسانه ای بخشداری 

فرمانداری دلیجان ، جز رسانه ای بخشداری 
فروردین 6, 1402
280 بازدید

فرمانداری دلیجان ، جز رسانه ای بخشداری به قلم:حمیدرضا رفیعی دانش آموخته روابط عمومی و رسانه خبرنگار چشم به راه در دلیجان چند ماه می شود که اخبار و رویدادهای فرمانداری شهرستان دلیجان را به طور روزانه پیگیری می کنم و در ادامه مجدانه صفحه ی اختصاصی بخشداری مرکزی این شهرستان را رصد.! فارغ از […]

فرمانداری دلیجان ، جز رسانه ای بخشداری

به قلم:حمیدرضا رفیعی
دانش آموخته روابط عمومی و رسانه
خبرنگار چشم به راه در دلیجان

چند ماه می شود که اخبار و رویدادهای فرمانداری شهرستان دلیجان را به طور روزانه پیگیری می کنم و در ادامه مجدانه صفحه ی اختصاصی بخشداری مرکزی این شهرستان را رصد.! فارغ از انتشار هرگونه محتوا یا فقدان محتوایی با فراغت از هرگونه نگاه جریانی ، نکته ای که در این مدت توانسته به طور قابل لمس و علمی ذهن مرا به عنوان یکی از اعضای کوچکِ خانواده بزرگ روابط عمومی مشغول کند، این است که تمام اخبار مربوط به بازدیدها، جلسات و اقداماتی که فرماندار شهرستان دلیجان با همراهی بخشدار مرکزی صورت می دهد در صفحه ی بخشداری در بستر پلتفرم های تلگرام و اینستاگرام منتشر می شود و خود فرمانداری منفعل یا دست و پا شکسته به امور می پردازد، هرچند در گذشته در تلگرام کانالی تحت عنوان «فرمانداری شهرستان دلیجان» فعال و قابل پیگیری بود و بعدها به نام اخبار شهرستان دلیجان تغییر نام داد و در پلتفرم ایتا نیز کانال « فرمانداری شهرستان دلیجان(دولت مردمی)» فعال است. اما در اینستاگرام در صفحه ای تحت عنوان بخشداری مرکزی دلیجان به نشانی delijanbakhsh با تصویر پروفایل شخص بخشدار مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۲ ۵ پُست از ۹ مطلب منتشر شده در صفحه بخشداری مربوط به بازدید ها و عملکرد فرماندار است و همین منوال برای ماه های پایانی ۱۴۰۱ نیز قابل مشاهده و ملموس است ، فارغ از عاری بودن محتواهایی که بتواند مخاطب را اقناع و لبریز از آگاهی های فنی و اطلاع رسانی دقیق با پاسخگویی به سوالات پنج گانه ی‌ عرصه ی حرفه ای خبر کند، اکنون در مواجهه با چنین پدیده ی نادری می توان چند نکته مبتنی بر روابط عمومی و رسانه برداشت کرد، و به آن پرداخت:
۱- فرمانداری شهرستان دلیجان فاقد متولی روابط عمومی است چه برسد به انتصاب کارشناسِ متخصص در روابط عمومی
۲- فرمانداری جزئی از بخشداری شده و از این رو بخشداری هم به وظایف خود در انتشار اخبار فرمانداری می پردازد که نیاز به تأمل در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، رسانه ای و …. دارد که کنش‌گران این بخش ها باید در این خصوص اظهار نظر کنند.
۳- بخشداری پیمانکاری یا کارگزاری بخش اطلاع رسانی در واحد روابط عمومی فرمانداری را برعهده گرفته است تا خلأ فقدان نیروی متخصص را هم پوشانی کند.
حال با این وصف که فرمانداری نمایندگی عالی دولت در شهرستان را یدک می‌کشد ، نیاز است توجه علمی و جدی به این مهم داشته و با اقدامی تخصصی و حرفه ای امور اطلاع رسانی ، انتشار اخبار و… را در زیر شاخه روابط عمومی پیگیری و به سر منزل مقصود برساند.

برچسب ها