ابزارقانونی برای ساختمان های که بدون رعایت مناسب سازی احداث شده وجود ندارد

آذر 15, 1400
473 بازدید

سخنگوی شورای اسلامی اراک: ابزارقانونی برای ساختمان های که بدون رعایت مناسب سازی احداث شده وجود ندارد اراک– سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: نمی توان از ابزارهای قانونی برای معابر و ساختمان های که بدون رعایت مناسب سازی قبلا احداث شده است استفاده کرد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، عباس خسروانی با اشاره […]

سخنگوی شورای اسلامی اراک:
ابزارقانونی برای ساختمان های که بدون رعایت مناسب سازی احداث شده وجود ندارد

اراک– سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: نمی توان از ابزارهای قانونی برای معابر و ساختمان های که بدون رعایت مناسب سازی قبلا احداث شده است استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، عباس خسروانی با اشاره به اینکه اینگونه معابر و ساختمان ها تعدادشان هم در شهراراک زیاد است، اظهار کرد: نمی توان از ابزارهای قانونی برای مناسب سازی آن ها استفاده کرد. مگر آنکه بخواهند خدمات جدیدی مثل تغییر کاربری یا مجوز تراکم از شهرداری دریافت کنند.

وی افزود: اصلاح معابر ساخته شده هم نیازمند زمان و بودجه زیاد است که طی یک برنامه زمانبندی شده این اصلاح معابر را دنبال کنیم.
خسروانی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۲ این قانون، شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولین را رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین طبق ماده ۴ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، برخی از نهادها از جمله شهرداری ها مکلف هستند، اماکن خود را به نحوی احداث و تجهیز کنند که امکان بهره مندی معلولان از آن ها فراهم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری باید با مشروط کردن صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی از جمله مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی به رعایت ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای افراد دارای معلولیت، در مورد دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری در این زمینه اقدام کند.