آغاز مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس کمیجان

آغاز مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس کمیجان
آبان 7, 1402
79 بازدید

آغاز مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس کمیجان   اراک — پایگاه خبری چشم براه: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس این شهرستان خبر داد. به‌گزارش خبرگزاری چشم براه به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سعید نیکنام گفت: عملیات اندودکاری، آواربرداری […]

آغاز مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس کمیجان

 

اراک — پایگاه خبری چشم براه:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی وفس این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری چشم براه به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سعید نیکنام گفت: عملیات اندودکاری، آواربرداری و پاکسازی با اختصاص یک میلیارد ریال آغاز شده است.
اظهار کرد: این حمام همانند برج قدیمی روستا در زمان نادرشاه افشار ساخته شده است (فرهنگ جغرافیایی ارتش) و سال‌ها متروکه بوده که به عنوان انباری و… از آن استفاده می شده .
نیکنام بیان کرد: طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث‌فرهنگی و گنجینه مردم‌شناسی، پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است. هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ، در وفس دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی تاریخی و همچنین اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.
وی اضافه کرد: این مکان تاریخی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی ایران شناخته شده و پرونده آن توسط کارشناس این اداره کل تهیه و برای انجام مقدمات ثبت در فهرست آثار ملی کشور به وزارتخانه ارسال شده است.