اجرای قانون بر هنجارشکنان نظم ترافیکی به شدت اعمال شود

آذر 1, 1400
361 بازدید

فرمانده انتظامی استان مرکزی: اجرای قانون بر هنجارشکنان نظم ترافیکی به شدت اعمال شود اراک– فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اجرای قانون و مقررات برخورد قاطع با متخلفین که قصد برهم زدن نظم ترافیکی را دارند اعمال شود. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ سردار حسن مفخمی شهرستانی در آیین آغاز به کار طرح […]

فرمانده انتظامی استان مرکزی:
اجرای قانون بر هنجارشکنان نظم ترافیکی به شدت اعمال شود

اراک– فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اجرای قانون و مقررات برخورد قاطع با متخلفین که قصد برهم زدن نظم ترافیکی را دارند اعمال شود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ سردار حسن مفخمی شهرستانی در آیین آغاز به کار طرح ترافیکی زمستانی پلیس استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی در ستاد فرماندهی این استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح زمستانه پلیس استان مرکزی از امروز (دوشنبه) آغاز و تا ۲۹ اسفندماه سال جاری تعیین شده است.
وی ادامه‌داد: اما اگر شرایط جوی پس از این تاریخ ادامه دار باشد؛ طرح تا پایان سال پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی؛ هدف از اجرای طرح زمستانی را تسهیل در روان سازی؛ عبور و مرور؛ کنترل ایمنی معابر درون و برون شهری؛ مدیریت ترافیکی در زمان وقوع بحران و جلوگیری از انسداد جاده ها و معابر عنوان کرد و افزود: انتظار است در اجرای قانون و مقررات برخورد قاطع با متخلفان که قصد برهم زدن نظم ترافیکی را دارند، صورت گیرد.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در اجرای این روزانه حداقل ۹۰ تیم گشتی پلیس در جاده‌ها و معابر استان مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: ۲ گردنه برفگیر قاقان و زالیان در این استان برای حضور ۲۴ ساعته ماموران پلیس هدفگذاری شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، روزانه ۵۴ تیم راهداری با ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات در ۳۶ راهدارخانه، هلال احمر ۱۸ تیم با ۱۵۰ امدادرسان در ۱۳ پایگاه جاده‌ای و ۲۲ تیم اورژانس جاده‌ای در ۲۲ پایگاه جاده‌ای و ۱۸ پایگاه شهری حضور دارند.

سردار مفخمی شهرستانی افزود: پارسال ۲۹ نفر در شهرهای استان مرکزی و ۳۱۳ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و یک‌ هزار و ۴۵۱ نفر در درون شهرها بر اثر وقوع حوادث رانندگی مصدوم شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی نیز در طرح زمستانی پارسال استان مرکزی به وقوع پیوست و در اجرای این طرح، سه هزار فقره اعمال قانون با تخلفات حادثه ساز صورت گرفت.