اراک در فقر مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی دست و پا می‌زند/ طرح گردشگری دره گردو در چنبره فرایند اداری

مرداد 3, 1401
143 بازدید

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی اراک: اراک در فقر مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی دست و پا می‌زند/ طرح گردشگری دره گردو در چنبره فرایند اداری     اراک– پایگاه خبری چشم‌براه: رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی اراک گفت: فقر مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی در اراک به طور چشمگیر خود […]

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی اراک:

اراک در فقر مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی دست و پا می‌زند/ طرح گردشگری دره گردو در چنبره فرایند اداری

 

 

اراک– پایگاه خبری چشم‌براه:
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی اراک گفت: فقر مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی در اراک به طور چشمگیر خود را به رخ می کشد، به نحوی که شهروندان همواره در این ارتباط مجموعه مدیریت شهری را مورد نقد و انتقاد قرار می دهند.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، داوود قربانی با اشاره به اینکه شهر اراک از لحاظ شادابی اجتماعی دارای رتبه پایین در کشور قرار دارد، افزود: متاسفانه شاهد فرایند دست و پاگیر اداری هستیم و مردم شهر اراک از داشتن تفرجگاه دره گردو محروم می باشد.

وی اظهار کرد: منطقه دره گردو در سال ۱۳۸۵ توسط هیئت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب و جهت اجرای طرح به اداره کل میراث فرهنگی واگذار گردید و اداره کل مذکور نیز طی تفاهم‌ نامه‌ای، شهرداری را به عنوان سرمایه گذار مادر معرفی نمود تا شهرداری نسبت به تهیه طرح و عملیات عمرانی اقدام نماید.

وی اضافه کرد: در همین راستا شهرداری نسبت به تهیه طرح مطالعاتی فنی و اقتصادی پروژه اقدام و طرح مذکور در سال ۱۳۹۶ توسط کمیسیون امور زیربنایی استان مورد تصویب قرار گرفت و به شهرداری ابلاغ گردید. اما از آنجا که مالکیت اراضی در ید اختیار اداره کل راه و شهرسازی می باشد تا این لحظه نسبت به تحویل اراضی انتفاعی به شهرداری اقدام نگردیده و علیرغم دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به مجموعه تحت امر، همکاری و مساعدت لازم را مبذول نگردیده است.

قربانی ادامه داد: با وجود قیمت گذاری اراضی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و تهیه صورتجلسه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و ارسال آن به سازمان زمین و مسکن، متاسفانه شاهد فرآیند دست و پاگیر اداری هستیم و مردم شهر اراک از داشتن تفرجگاه دره گردو محروم می باشند.

مصوبات مهم طرح کاهش آلودگی اجرا نشد

رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک دربخش دیگر سخنان خود گفت: متاسفانه علی رغم تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال ۱۳۸۶، با گذشت بیش از ۱۵ سال از آن، هنوز تعدادی از مصوبات مهم این طرح اجرایی نشده و در کنار آن خلاء های فنی، قانون جامع هوای پاک سبب گردیده که امروز کلانشهر اراک هیچ برنامه مدونی در حوزه استانی برای عبور از وضعیت حاد آلودگی هوای خود نداشته باشد.