استان مرکزی در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی از ظرفیت بالا برخوردار است

استان مرکزی در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی از ظرفیت بالا برخوردار است
آبان 23, 1400
520 بازدید

استان مرکزی در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی از ظرفیت بالا برخوردار است اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است؛ این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. به گزارش خبرنگار […]

استان مرکزی در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی از ظرفیت بالا برخوردار است

اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است؛ این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ سید حسن حسینی در همایش مدیران اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی که با حضور ۶۸ نفر از مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی؛ مدیران تاسیسات گردشگری؛ راهنمایان گردشگری و دهیاران و نمایندگان شورای روستایی در محل اقامتگاه بوم گردی به بارت برگزار شد؛ اظهار کرد: احیای بافت های سنتی روستاها با هدف راه‌اندازی اقامتگاه های بوم گردی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ۲۴ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان مرکزی فعال هستند و ۸ پرونده متقاضی واحد اقامتی بوم گردی هم در دست اقدام است که به زودی راه اندازی می شوند.

حسینی ادامه داد: با توجه به افزایش اقامتگاه بوم گردی؛ در راستای ارائه خدمات بهتر و مفیدتر؛ این اقامتگاه‌ها باید آموزش‌های کافی در این خصوص را پیش‌بینی کنند؛ ضمن اینکه برگزاری اینگونه همایش‌ها و آموزش ها؛ به بهبود شرایط و خدمات بهتر کمک می‌کند.

معاون گردشگری؛ آداب و تشریفات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی؛ شناخت اقامتگاه های بوم گردی؛ تفاوت بوم گردی با دیگر واحدهای اقامتی؛ ویژگی کارکنان بوم گردی؛ تعریف تشریفات؛ اصول ارتباطات و روابط عمومی؛ مهارتهای رفتاری و گفتاری؛ فنون مدیریتی؛ آشنایی با انواع تاسیسات گردشگری و شیوه درجه‌بندی اقامتگاه‌ها از سرفصل های آموزشی این همایش یک روزه عنوان کرد.