افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان مرکزی در ۸ ماه سال جاری

آذر 6, 1400
404 بازدید

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان مرکزی در ۸ ماه سال جاری اراک– سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات این استان به ۸۸ کشور جهان خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ حسن میرزاخانی گفت: در هشت ماه سال جاری بالغ بر ۸۲۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی […]

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان مرکزی در ۸ ماه سال جاری

اراک– سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات این استان به ۸۸ کشور جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ حسن میرزاخانی گفت: در هشت ماه سال جاری بالغ بر ۸۲۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به ۸۸ کشور جهان از استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتداي سال تا پايان آبان ماه ، تعداد ٢۳ هزار و ۸۳۶ فقره اظهار نامه برای صادرات محصولاتی به وزن یک میلیون و ۶۹ هزار تن صادر شده است.

میزاخانی؛ ارزش صادرات انجام شده تا آبان ماه در استان مرکزی را بیش از ۸۲۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۰ درصد و ارزش حدود ۶۰ درصد
افزايش داشته است.

وی با اشاره به تنوع محصولات صادراتي استان مركزي گفت : اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شيشه ، بلورجات،پلي اتيلن سبك و سنگين، ايزوگام ،شمش آلومينيوم،مقاطع فولادي، مواد غذايي،كاشي، سراميك و … از استان مرکزی به مقصد ۸۸ کشور دنیا از جمله تركيه، عراق، افغانستان ، امارات متحده، آذربايجان ، پاکستان، ازبكستان ، بلغارستان و … صادر شده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی بیان داشت: در یک ماهه آبان ماه میزان صادرات استان حدود ۱۲۵ میلیون دلار بوده است.
وی اظهار داشت : همچنين ارزش واردات صورت گرفته این مدت در استان نيز حدود ۳۰۸ ميليون دلار مي باشد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد يافته است.

میرزاخانی با اشاره به ۴۶ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اكوادور ، چك، هند، آلمان و … به عنوان مبداء واردات صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اوليه خطوط توليد می باشد.

به گفته میرزاخانی؛ در حال حاضر تراز تجاري استان مركزي مثبت مي باشد و ميزان مبادلات تجاري استان در سال جاري رشد مناسبی را نسبت به سال گذشته داشته و با تداوم اين روند در سال جاري صادرات استان از مرز يك ميليارد دلار عبور خواهد كرد.